Trei pierwszym przedstawicielem deweloperów parków handlowych w zarządzie Polskiej Rady Centrów Handlowych

Trei
Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland

Dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland, Jacek Wesołowski, dołączył do zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), wiodącej organizacji branżowej, która tworzy i promuje standardy rynkowe. Ta nominacja pokazuje wagę jaką PRCH przywiązuje do formatu parków handlowych. To jednocześnie kolejny krok, który deweloper podjął, aby wzmacniać pozycję oraz interesy małych formatów handlowych w Polsce, które w ostatnim czasie zyskują na znaczeniu, dynamizując rozwój sektora retail.

Parki handlowe od ponad trzech lat są najbardziej popularnym segmentem na rodzimym rynku handlowym. Nowe obiekty powstawały zarówno w średnich miastach, małych miejscowościach, jak i największych polskich aglomeracjach. Według najnowszych danych centra zakupowe typu convenience stanowią już około 20 proc. rynku handlowego. Trei Real Estate Poland zarządza obecnie 35 parkami handlowymi pod marką Vendo Park, a portfel handlowy dewelopera obejmuje łącznie 138 nieruchomości, w tym m.in. sklepy Biedronka. Trei Real Estate Poland jest też aktywnym ambasadorem małych formatów handlowych oraz inicjatorem pierwszego raportu o parkach handlowych w Polsce. Premiera kolejnej edycji raportu, opracowanego we współpracy z firmą doradczą JLL, zaplanowana jest na wrzesień br.

Kiedy rozpoczynałem pracę w Trei w 2016 r., partnerzy z branży patrzyli na ten ruch z niedowierzaniem. Wówczas zwrot kariery od galerii handlowych w stronę parków to była fanaberia. Jeszcze pięć lat temu parki handlowe nie były traktowane jako liczący się gracz w sektorze retail. Nie poświęcano im dużo uwagi ani dedykowanych analiz rynkowych. Dla małych formatów nie było też osobnych kategorii w konkursach branżowych. W Trei jako pierwsi na rynku wyszliśmy z inicjatywą publikacji, przygotowywanej w partnerstwie z firmami doradczymi, corocznego raportu opisującego zmiany w sektorze parków handlowych i centrów convenience. Tegoroczny raport opublikujemy po wakacjach – komentuje Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.

Warto wskazać także działania Trei na rzecz integracji i dialogu społeczności skupionej wokół parków handlowych. W obliczu pandemii Covid-19, Jacek Wesołowski był jednym z inicjatorów i reprezentantem właścicieli parków handlowych działających w Polsce w rozmowach z najemcami. Podjęto wówczas podczas lockdownu negocjacje z 38 sieciami i firmami, reprezentującymi ponad 900 sklepów w ponad 200 lokalizacjach. Zawarte porozumienia umożliwiły najemcom ponowne otwarcie sklepów do końca maja 2020 r.

Ja w parki zawsze mocno wierzyłem, bo to nie jest format konkurencyjny do dużych galerii. To format komplementarny, który jednocześnie pozwala na wzbogacanie oferty zakupowej w mniejszych miastach, gdzie centrów handlowych się nie buduje. Ostatnie lata dość dotkliwie pokazały nam, jak wrażliwy na czynniki geopolityczne i zmieniające się zachowania konsumenckie jest sektor handlu. Duża uważność na potrzeby najemców i właścicieli oraz głęboki dialog mają szansę poprowadzić transformację obiektów handlowych w dobrym kierunku. Wierzę, że jako członek zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych będę mógł ten proces wspierać moim ponad 30-letnim doświadczeniem – podsumowuje Jacek Wesołowski.

Jacek Wesołowski od 2016 r. stoi na czele polskiego oddziału firmy deweloperskiej Trei Real Estate. Zanim dołączył do Trei odpowiadał za sukces pierwszego śródmiejskiego centrum handlowego KLIF w Gdyni, później projektu Silesia w Katowicach czy Tarasów Zamkowych w Lublinie.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług. To wiodąca organizacja pozarządowa, od 20 lat działająca na rzecz rozwoju branży, wspierająca i reprezentująca członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu, usług, kultury i unikatowych doświadczeń konsumenckich.

 

Zobacz także: HIPER PERSONALIZACJA WKRACZA W WIELOWYMIAROWY ŚWIAT RYNKÓW HANDLOWYCH

1 KOMENTARZ

Comments are closed.