Podsumowanie Real Estate Talks Online 23.04.2020 r.

Za nami Real Estate Talks w wersji on-line z ekspertami podatkowo-księgowymi TPA Poland.

Na pytania uczestników webinarium odpowiadali:

  • Małgorzata Dankowska, doradca podatkowy, Partner odpowiedzialna za warszawską praktykę podatkową i zespół ds. nieruchomości TPA Poland oraz
  • Łukasz Korbas, ekspert księgowy, Partner w dziale accounting and payroll outsourcing, TPA Poland.

Które z rozwiązań wprowadzonych „tarczą antykryzysową” dotyczą rynku nieruchomości komercyjnych? W jaki sposób w dobie pandemii COVID-19 należy fakturować najemców galerii handlowych? Kiedy można wystąpić o ulgi w podatku od nieruchomości? W jakich sytuacjach dozwolone jest nie płacenie CIT minimalnego? Czy możemy zrezygnować z zaliczek uproszczonych? Jaki jest maksymalny okres przestoju i jakie dofinansowanie do wynagrodzenia przysługuje w takim przypadku? Czy można obniżyć pracownikowi pensje o 50% i zwolnić go w ramach przestojowego z obowiązku pracy? Jak praktycznie radzić sobie z komunikacją z organami podatkowymi?

Te kwestie budziły największe zainteresowanie podczas spotkania on-line.

Oprócz kompleksowych odpowiedzi na powyższe zagadnienia, uczestnicy otrzymali solidną porcję usystematyzowanej, praktycznej wiedzy podatkowo-księgowej wraz z odniesieniami do przydatnych wzorów, opracowań czy kalkulatorów. Są one doskonałym uzupełnieniem do zagadnień związanych z przeciwdziałaniem negatywnym skutkom pandemii koronawirusa, opracowanych przez ekspertów TPA Poland w sekcji Wsparcie biznesowe COVID-19 (https://www.tpa-group.pl/pl/covid-19/).

Po części merytorycznej webinarium, już w mniejszym gronie i z podziałem na grupy uczestnicy mieli możliwość spróbowania „wirtualnego networkingu”. Była to doskonała okazja nie tylko do nawiązania nowych relacji biznesowych, ale także dyskusji na nurtujące tematy w mniejszych, branżowych kręgach.

Estate

To niewątpliwie nowa forma spotkań, do której branża nieruchomości nie była przyzwyczajona. Jednak dynamika dyskusji w grupach networkingowych pokazuje, że potrzeba kontaktu i komunikacji – szczególnie w dobie pandemii koronawirusa, licznych nowych regulacji prawnych i walki o stabilizację gospodarki – jest bardzo ważna.

Mamy nadzieję, że webinarium było przydatne i liczymy na kolejne, wirtualne spotkania!

Więcej publikacji na temat biznesu, spotkań Real Estate Talks i informacji z branży nieruchomości.