Czy warto odnawiać stare budynki? Czy ściany potrafią mówić? W jakim kierunku zmierza polska architektura? Odpowiedzi między innymi na te pytania znajdziecie, zgłębiając lekturę najnowszego numeru Baumit Magazynu, który właśnie trafił do dystrybucji, także w postaci e-wydania.
Trzynasty numer bezpłatnego półrocznika wydawanego przez firmę Baumit to już tradycyjnie spora porcja praktycznej wiedzy, która zaspokoi apetyt nawet najbardziej wymagających czytelników – architektów, wykonawców, inwestorów, wszystkich, którzy lubią być na bieżąco z aktualnymi trendami, nowinkami technologicznymi lub po prostu chcą wiedzieć, co w architektoniczno-budowlanej trawie piszczy.
Tematem wiodącym numeru jest renowacja. To wokół niej koncentrują się artykuły pt. „Stare budynki zasługują na szansę”, „Klasyczne multi-możliwości renowacji”, „Sanova znaczy renowacja”. Ale na tym nie koniec. Przemierzając kolejne strony magazynu, przeczytacie również o obiektach, które dzięki wzorcowo przeprowadzonej renowacji już zyskały drugie życie – zarówno o obiektach polskich („Kamienica ze starej pocztówki” opisuje obiekt w Kożuchowie, a „Powrót do świetności z czasów Sobieskiego” – klasztor w Szczuczynie), jak i zagranicznych („Nowe życie ikony secesji” zostało poświęcone słynnemu wiedeńskiemu pawilonowi Olbricha).
W aktualnym numerze nie zabrakło również odniesień do architektury współczesnej. Zwolennicy nieszablonowych rozwiązań z pewnością zainteresują się lekturą tekstu: „Dom zacumowany nad stawem”, który jest poświęcony nagradzanej Barce Cieślika. Czytelnicy ceniący sobie oryginalne formy powinni przeczytać z kolei wywiad zatytułowany: „Autorskie sposoby na dynamikę”, z krakowskimi budynkami wielorodzinnymi w rolach głównych. Ciekawą propozycją jest także rozmowa z wyjątkowym streetartowcem o imieniu Lonac, który opowiada o swoje pasji oraz o tym, jak ściany potrafią mówić.
Lubicie konkursowe rozstrzygnięcia? Jeśli tak, z pewnością zainteresuje was artykuł: „Podróż po polskiej architekturze”, który prezentuje laureatów konkursu Fasada Roku 2020 – tych, których wyłoniło profesjonalne jury, jak również tych wytypowanych w głosowaniu Internautów. Jeśli natomiast zajmujecie się wykonawstwem, łączycie praktyczne z pożytecznym i lubicie nagrody, koniecznie przeczytajcie o nowej edycji Baumit Klubu, która startuje już 1 lutego 2020 r. – na członków czeka wiele niespodzianek.
Z bieżącego wydania dowiecie się także, dlaczego warto stosować tynki cementowo-wapienne, jak wybrać idealną farbę fasadową czy w jaki sposób przeprowadzić prace betoniarskie błyskawicznie i bez prądu. To i jeszcze więcej przeczytacie w najnowszym Baumit Magazynie, który jest dystrybuowany wśród Przyjaciół i Partnerów biznesowych firmy Baumit. Można skorzystać także z e-wydania, pobierając je bezpłatnie ze strony www.baumit.com.
www.instagram.com/baumit.polska
Marka Baumit powstała w 1988 roku. Należy do austriackiego koncernu Schmid Industrie Holding i jest jednym z najbardziej znanych i cenionych brandów na światowym rynku budowlanym. Oddziały Baumit znajdują się w 25 krajach Europy. Od 1994 roku firma jest obecna także w Polsce. Szczególnie silną pozycję na polskim rynku materiałów budowlanych, zdobyła w zakresie sprzedaży kompletnych systemów ociepleń budynków, tynków maszynowych (cementowo-wapiennych i gipsowych). Ponadto oferta produktowa Baumit obejmuje m.in. produkty do: układania płytek ceramicznych materiały do renowacji zabytków, a także masy samopoziomujące, jastrychy, wyprawy wierzchnie oraz zaprawy murarskie. Od początku siedzibą spółki jest Wrocław. Działalność podstawową przedsiębiorstwa realizują trzy zakłady produkcyjne: w Pobiedziskach k. Poznania, w Łowiczu oraz w Bełchatowie.
Zobacz także: Najemcy nie rezygnują z umów przednajmu