Designer Outlet Warszawa po prowadzonej w minionym roku rozbudowie staje się największym w Polsce centrum typu outlet z ofertą premium.
- Przestrzeń handlowa powiększona o 30 nowych lokali.
- W ofercie ponad 130 marek fashion i lifestyle, w tym znane marki premium.
- Wygodny parking naziemny wraz z garażem wielopoziomowym zapewniający ponad 1400 miejsc postojowych.
- Przearanżowany stylowy food court.
Decyzja o rozbudowie
Rynek retail od ponad dwóch dekad mocno rozwija się w Polsce. Wpływ na ten fakt ma rosnące PKB, zwiększająca się siła nabywcza i świadomość zakupowa Polaków. Także wiele światowych marek zauważyło szybki rozwój rynku i korzyści płynące ze sprzedaży w Polsce.
ROS Retail Outlet Shopping, który od 2017 roku zarządza centrami Designer Outlet w Polsce podkreśla, że nadwiślański rynek jest obecnie jednym z najbardziej konkurencyjnych
w Europie i nadal będzie się rozwijał. Szczególnie w segmencie handlu outletowego, który
w ostatnich latach doskonale radzi sobie w Polsce. Ten model zyskał popularność wśród klientów, którzy kupują w coraz bardziej świadomy sposób, a także wśród marek, dla których ten kanał sprzedaży pozostaje bardzo ważny i kompatybilny z e-commerce. Zarówno konsumenckie jak i biznesowe zainteresowanie outletami rośnie. – W Designer Outlet Warszawa mieliśmy ograniczone możliwości wprowadzania nowych najemców do centrum z uwagi na stuprocentowy poziom wynajmu. Współpracą zainteresowanych było wiele marek premium i popularnych. Także niektórzy z naszych aktualnych najemców zwracali się do nas z prośbami o możliwość zamiany dotychczasowych lokali na większe. Te czynniki miały bezpośredni wpływ na decyzję inwestora o rozbudowie centrum – wyjaśnia Dawid Rutkowski, Asset and Development Manager, ROS Retail Outlet Shopping.
Jedyna taka inwestycja w roku covidowym
Projekt inwestycji zakładał dobudowanie nowej części handlowej Designer Outlet Warszawa, wielopoziomowego garażu z bezpośrednim wejściem do centrum oraz modernizację i rozbudowę istniejącej strefy restauracyjnej. Pomimo trudności jakie przyniósł ogólnoświatowy wybuch pandemii SARS-CoV-2, w tym konieczności pracy w rygorze sanitarnym z limitami osób przebywających na określonym terenie, przestojami w fabrykach materiałów budowlanych m.in. tych we Włoszech, projekt został z sukcesem zrealizowany w planowanym czasie. – Program głównych prac budowlanych został zamknięty w zakładanym harmonogramie i po około 9 miesiącach, jesienią 2020 roku, osiągnęliśmy gotowość do przekazania powierzchni najemcom. Pomimo trudnej do przewidzenia sytuacji gospodarczej, powracających lockdownów i nieustannych negocjacji z partnerami biznesowymi nie wstrzymywaliśmy prac. – tłumaczy Dawid Rutkowski. Na rynku retailowym rozbudowa podwarszawskiego centrum outletowego była jedyną inwestycją w tej skali prowadzoną w trudnym gospodarczo czasie pandemii.
Największe centrum outletowe z modą premium
Obecnie, po rozbudowie Designer Outlet Warszawa to bez mała 23 000 metrów kwadratowych powierzchni, ponad 130 salonów z modą premium, mass market i lifestyle. Architektonicznie nowa część handlowa nawiązuje do już istniejącej zarówno w bryle zewnętrznej, jak i wewnątrz. Stylizowane alejki handlowe z oknami wystawowymi, ozdobnymi gzymsami oraz latarniami na myśl przywołują wąskie klimatyczne uliczki starego miasta, a zawsze otwarte drzwi do salonów zapraszają klientów na zakupy. Designerski food court zyskał formę wydzielonej, komfortowej przestrzeni z wygodnymi, miękkimi kanapami z dostępem do prądu, stylowymi stolikami i drewnianymi krzesłami. Nad tą centralnie położoną przestrzenią zawisł imponujących rozmiarów kryształowy żyrandol, który podkreśla stylowy charakter strefy restauracyjnej. Całość dopełnia żywa zieleń. Strefa ta powiększyła się o dobudowaną oranżerię, która wkrótce zostanie zaadaptowana przez nowego najemcę z segmentu food and beverage.
Na zewnątrz teren centrum handlowego zamyka bryła czteropoziomowego garażu z bezpośrednim wejściem do pasażu handlowego. Projekt budynku łączy funkcjonalność
z architektonicznym dopasowaniem do całości centrum dzięki zastosowaniu klinkierowych elewacji przywodzących na myśl mury okalające stare miasto. Wyposażony w windy i klatki schodowe garaż pomieści ok. 800 pojazdów, punkty ładowania aut elektrycznych, a docelowo również myjnię samochodową oraz parking dla rowerów.
Rozbudowa Designer Outlet Warszawa to pierwsza tego typu inwestycja przeprowadzona od czasu zmiany właściciela i operatora centrów Designer Outlet w Polsce. Dzięki temu projektowi portfolio centrum powiększa się o nowe unikalne w skali kraju marki – niektóre z nich na swój jedyny sklep w Polsce wybrały właśnie to miejsce. Klienci zyskują też dodatkowe, komfortowe miejsca postojowe, a sam obiekt może poszczycić się mianem największego centrum w formacie outletowym z modą premium w naszym kraju. – Pomimo trudnego czasu nie tylko w handlu detalicznym, ale dla wszystkich gałęzi gospodarki, zrealizowaliśmy projekt w założonym terminie i możemy powitać klientów w nowych salonach. Mieszkańcy stolicy i regionu będą cieszyć się jeszcze większym wyborem marek, unikalną ofertą premium, zakupami w najlepszych cenach i wspaniałej atmosferze. Z niecierpliwością oczekujemy zniesienia obostrzeń dotykających wszystkich centrów handlowych w Polsce. Jesteśmy przygotowani na przyjęcie klientów przestrzegając najwyższych standardów sanitarnych. – podsumował Dawid Rutkowski, ROS Retail Outlet Shopping.
***
Designer Outlet Warszawa oferuje niepowtarzalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, w tym liczną grupę marek segmentu premium. W ofercie centrum możemy znaleźć m.in.: Armani, Calvin Klein, Furla, Guess, Högl, Lacoste, Mango, MaxMara, Pandora, Pinko, Tous czy Vistula. Wyjątkowość oferty polega na całorocznym oferowaniu produktów w cenach niższych od cen regularnych w przedziale rabatowym od -30 do -70%. Unikatowa architektura Designer Outlet Warszawa nawiązuje do warszawskiego Starego Miasta. To mocny wyróżnik na tle innych obiektów handlowych, gwarantujący niezapomnianą atmosferę podczas zakupów. W 2020 roku Designer Outlet Warszawa został nagrodzony srebrną statuetką „Najlepsze Centrum Wyprzedażowe Roku – Best Performance“, w jednym z najważniejszych konkursów branżowych w Polsce – PRCH Retail Awards.
ROS Retail Outlet Shopping
ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się
w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie. Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów. ROS Retail Outlet Shopping obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój jest wspierany przez partnerską współpracę z markami, wysoką jakość zarządzania sprzedażą i standardów obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający. Portfolio ROS Retail Outlet Shopping obejmuje: Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Brugnato 5Terre Outlet Village, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Galleria Parma, La Torre Zaragoza i przyszłe inwestycje w Europie. Centra outletowe Designer Outlet obecne są w Polsce w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70% niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć m.in. marki: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.
[…] Zakończona rozbudowa Designer Outlet Warszawa […]