Zarządcy i właściciele centrów handlowych zapraszają studentów i studentki
oraz środowisko start-upowe i twórców nowych technologii na bezpłatne warsztaty design thinking. 10 sierpnia rusza nabór do programu Challenger 2.0 stworzonego przez Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab. Organizatorem prac jest Retail Institute. W trakcie dwutygodniowych warsztatów uczestnicy poznają od podszewki potrzeby i wyzwania stojące przed branżą handlową.
We współpracy z liderami polskich i europejskich centrów handlowych, uczestnicy programu Challenger 2.0 będą mieli możliwość projektowania udoskonaleń usług, procesów, metod marketingowych, sprzedażowych, organizacyjnych i wielu innych. Branża centrów handlowych poszukuje młodych talentów, którym rzuca wyzwanie stworzenia koncepcji centrum handlowego przyszłości. Najciekawsze pomysły i idee, wypracowane przez zespoły projektowe w trakcie programu Challenger 2.0, zostaną nagrodzone i wdrożone przy pełnym wsparciu nie tylko zespołu Retail Institute, ale i firm stojących za nim.
– Challenger 2.0 to przede wszystkim program edukacyjny, w ramach którego studenci, start-upy i spółki technologiczne poznają specyfikę branży centrów i sieci handlowych oraz nowoczesne narzędzia tworzenia innowacji. Stworzone w trakcie programu grupy projektowe opracują unikatowy bank innowacji, pomysłów i rozwiązań, będących odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania określonych segmentów klientów i konsumentów – mówi Anna Szmeja, Prezes Retail Institute.
Jak podkreślają twórcy projektu, branża handlowa musi podążać za nowoczesnymi technologiami, trendami
oraz zmianami kulturowymi. Media społecznościowe, digitalizacja, aplikacje mobilne, zaawansowane rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, systemy smart, AI, uczenia maszynowego, PropTech i FinTech – to tylko część wyzwań, które przed nią stoją. Jednocześnie właściciele centrów handlowych bardziej niż dotychczas skupiają się
na człowieku i jego różnorodnych potrzebach, tak by tworzone miejsca i usługi były realizowane z poszanowaniem potrzeb i aspiracji klientów. Włączenie do prac projektowych młodych twórców i kreatorów pozwoli spojrzeć ekspertom na rynek z zupełnie nowej perspektywy. Dla uczestników program Challenger 2.0 to doskonała okazja do zdobycia nowych, uniwersalnych umiejętności, wiedzy i doświadczeń oraz mentoringu wybitnych specjalistów związanych z polskim i europejskim rynkiem centrów handlowych.
– Bez edukacji nie ma rozwoju, a ta bardzo często jest zbyt droga i niedostępna dla wielu młodych, utalentowanych osób. To z myślą o was stworzyliśmy przestrzeń wymiany myśli i pomysłów, która będzie inspirowała do projektowania nowoczesnych rozwiązań, pomoże wam nabrać wiatru w żagle, dookreślić dalszą ścieżkę kariery
i skorzystać z wiedzy oraz doświadczenia wybitnych ekspertów. Challenger 2.0 to niezwykła podróż, w którą już dziś zapraszam studentów i absolwentów uczelni wyższych niemal wszystkich specjalizacji: przyszłych architektów, psychologów i socjologów, inżynierów, marketerów, specjalistów od systemów zarządzania i produkcji, finansistów, młodych pracowników naukowych, start-upy, NGOs oraz spółki technologiczne – mówi Anna Szmeja.
W związku z postępującym wzrostem zachorowań na COVID-19, warsztaty odbędą się w środowisku online. Popołudniowe, 4 godzinne spotkania weekendowe pozwolą włączyć się do prac twórcom z całej Polski. Szczegółowe informacje na temat warunków udziału w programie Challenger 2.0 i formularz aplikacyjny są dostępne na stronie: https://nextgenlab.com.pl/
Wszystkie prace projektowe stworzone w trakcie programu Challenger 2.0 oraz rozwiązania startu-powe zostaną automatycznie skierowane do konkursu Challenger 2.0 w jednej z 5 kategorii:
- Tarcza: innowacje, które pomogą firmom handlowym wyjść z kryzysowej sytuacji i poradzić sobie
z ekonomicznymi skutkami pandemii; - New Retail: robotyka, automatyzacja, AI, uczenie maszynowe, algorytmy, rozwiązania optymalizujące procesy biznesowe, narzędzia analityczne;
- Green Retail: rozwiązania niwelujące negatywny wpływ obiektów handlowych na środowisko, projekty i narzędzia proekologiczne (ochrona środowiska i klimatu);
- Customer&Experience: rozwiązania dla klientów centrów i sieci handlowych budujące ich pozytywne doświadczenia. PropTech, FinTech, EduTech i wszystko co dotyczy handlu i zarządzania centrami oraz sieciami handlowymi;
- WooW Award: nagroda dla tych, którzy nie wiedzieli, że się nie da, których idee i rozwiązania wykraczają poza schematy i kategorie.
Jak aplikować do Challenger 2.0?
Na stronie nextgenlab.com.pl, w zakładce aplikuj, znajduje się prosty formularz, który należy starannie wypełnić. Aplikacja do programu jest bezpłatna dla NGO’s, studentów i spółek start-upowych.
Partnerami korporacyjnymi programu Challenger 2.0 są firmy Apsys Polska, ECE Projektmanagement oraz Mayland Real Estate.
Partnerami merytorycznymi są: METRO PROPERTIES, Stary Browar, IMS SA oraz Uczelnia Wyższa Łazarskiego.
Więcej publikacji na temat kariery, centrów handlowych i technologii.