Dwa złota i srebro dla Galerii Katowickiej w prestiżowym konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022

PRCH RETAIL AWARDS 2022

Działania i strategia CSR oraz kampania wizerunkowa Galerii Katowickiej realizowana w czasie pandemii zostały nagrodzone podczas gali PRCH RETAIL AWARDS 2022 w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. Zarządzająca obiektem Joanna Bagińska odebrała nagrodę dla najlepszego dyrektora centrum handlowego.

W tegorocznej edycji jednego z najważniejszych konkursów branżowych – PRCH RETAILS AWARDS – wśród ponad 100. finałowych projektów znalazło się aż 6 nominacji dla Galerii Katowickiej. W ostatecznym starciu CSRowa akcja ekologiczna “To miasto zzielenieje”, wychodząca w miejską przestrzeń i angażująca lokalną społeczność, została nagrodzona złotem. Jury doceniło także komunikację prowadzoną przez Galerię w trakcie niedawnej izolacji, przyznając za nią srebrną nagrodę. Niestandardowym, wyróżniającym się na tle konkurencji działaniom, zielone światło daje dyrektor Galerii – Joanna Bagińska, którą  uznano za najlepszego dyrektora centrum handlowego.

Jak miasto zielenieje z Galerią Katowicką

Nagrodzone złotem działanie CSR oparto na dwóch filarach: zachęceniu klientów do zaangażowania się w prośrodowiskową inicjatywę oraz na edukacji i szerzeniu idei zrównoważonego rozwoju. Projekt “To miasto zzielenieje” uwzględnił trendy coraz mocniej rysujące się w miastach: tworzenie zielonych enklaw, foodsharing, podnoszenie wartości ekologicznej terenu, inicjowanie działań ekologicznych łączących ludzi i budujących wspólnotę zaangażowanych klientów. W jego ramach Katowicka realizowała na przestrzeni ostatnich dwóch lat różne, wychodzące w miejską przestrzeń, akcje.

Pierwsza z nich, “Ubrania pełne mocy”, odbyła się w maju 2021 r. oraz ponownie rok później. Jej partnerem była firma Ubrania do oddania, która po sukcesie akcji w 2021 r. otworzyła w Galerii butik cyrkularny pod swoim szyldem. Osią działania było edukowanie i zachęcanie klientów do segregacji swoich nienoszonych już ubrań, tak by wybrać te, które w dobrym stanie mogą z korzyścią dla środowiska wrócić na rynek. Ideę troski o środowisko wspierała inicjatywa przekazania przez organizację Ubrania do oddania 1 zł za każdy pozyskany 1 kg ubrań na rzecz stworzenia oczyszczającego powietrze ekomuralu w centrum Katowic, a 2022 roku na pomoc uchodźcom z Ukrainy. Mural, który powstał na ścianie budynku, a którego projekt stworzył znany artysta, Sebastian Bożek, pojawił się na katowickim szlaku street artu w maju tego roku.

Druga kampania realizowana w ramach projektu to Miejska Farma, która w 2021 roku powstała w centralnym punkcie Metropolii. Diametralnie zmieniła charakter betonowego placu przed Galerią i dworcem PKP, który stał się zieloną enklawą pełną życia. Miejska Farma była miejscem relaksu, ale pełniła też funkcję edukacyjną. Zbiory z upraw finalnie powędrowały do mieszkańców.

– Realizowanie projektów z Galerią Katowicką to za każdym razem wyzwanie, ale też ogromna przyjemność. W Katowickiej nasze działania są zawsze oparte na wartościach i ideach, w które wierzymy, a te widać już w samej strategii rozwoju obiektu. Ostatnie lata ugruntowały pozycję Katowickiej jako partnera, który realnie wpływa na miasto nie tylko poprzez angażowanie mieszkańców w wartościowe, odważne i pionierskie akcje, ale też realizowanie projektów podnoszących wartość ekologiczną terenu, edukujących i uwrażliwiających ekologicznie. Cieszę się, że jury PRCH Retail Awards doceniło takie podejście do działań marketingowych – mówi Anna Szczerkowska, marketing manager Galerii Katowickiej, która znalazła się w gronie nominowanych do nagrody najlepszego Managera Centrum Handlowego.

Marketing w czasie kwarantanny

Gdy w marcu 2020 r. ogłoszono w Polsce lockdown, zarządcy centrów handlowych stanęli przed wyzwaniem bez precedensu. Nieznana jeszcze choroba, niestabilna sytuacja, zmieniające się ograniczenia i narastający lęk przed wirusem czyniły zarządzanie komunikacją w tym okresie wyjątkowo trudnym. Kampania realizowana w tym czasie, nagrodzona srebrem przez PRCH, wyróżniała się na tle innych strategii komunikacji kryzysowych podejściem do niełatwego i polaryzującego społeczeństwo tematu. Znakiem rozpoznawczym Galerii Katowickiej jest dystans do siebie i otwarcie na nowe formy, stąd zastosowanie zabawy słowem i dowcipnych odniesień, które sprawiło, że problem obostrzeń pandemicznych nabierał lżejszego wymiaru, jednak bez lekceważącego podejścia do tych kwestii.

Oprócz oryginalnego języka sięgnięto również po narzędzia RTM w postaci odpowiedzi na wyzwanie w ramach #Hot16Challenge2. Katowicka zaangażowała do udziału Teatr Śląski oraz znanego hip-hopowego tekściarza Aleksandra Koprucha Kozłowskiego. Efektem wszystkich działań w ramach kampanii “Marketing w czasie kwarantanny, czyli komunikacja vs izolacja” było utrzymanie sympatii klientów, widoczne w ich reaktywności w social mediach oraz w szybkim powrocie do wskaźników obrotów sprzed pandemii po jej zakończeniu. 

Zarządzanie w myśl idei #CityLife

Galeria Katowicka jest przykładem centrum handlowego, którego lokalizacja w ścisłym centrum miasta determinuje charakter obiektu i sprzyja temu, by stał się partnerem w dyskursie społecznym na poziomie lokalnym i regionalnym. Taka pozycja wiąże się z odpowiedzialnością za to, jaki obiekt ma wpływ na środowisko oraz lokalną społeczność. Sposób, w jaki z tą odpowiedzialnością radzi sobie dyrektor Galerii – Joanna Bagińska – umiejscawiając Katowicką w czołówce najlepiej zarządzanych centrów handlowych w Polsce, został doceniony przez kapitułę konkursu PRCH i wyróżniony złotą nagrodą.

–  Galeria Katowicka to ewenement na rynku, miejsce będące integralną częścią miasta i regionu. Zarządzanie takim obiektem to ogromne wyzwanie, zaczyna się już na etapie kompletowania zespołu specjalistów, którzy identyfikują się z wartościami, które wyznajemy i potrafią wczuć się w  specyfikę tego miejsca. Katowicka jest żywym organizmem, którego efektywność zależy od skutecznego zgrania wszystkich podzespołów: od działu technicznego poprzez operacyjny, a na zespole marketingu skończywszy – mówi Joanna Bagińska, dyrektor Galerii Katowickiej. – Mam to szczęście, by stać na czele bardzo lubianego centrum, które często jest prekursorem w branży w kwestiach operacyjnych i marketingowych. Wspólnie poszukujemy ciągle nowych wyzwań i przestrzeni pozytywnego wpływu na środowisko, kulturę regionu i lokalną społeczność, czy rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju – dodaje.

–  Kampanie i działania wyróżnione w ramach PRCH RETAIL AWARDS 2022 wskazują na coraz większe społeczne zaangażowanie branży i wychodzenie poza standardowe narzędzia marketingowe. Centra handlowe nie są już tylko miejscami zakupów, ale także inicjatorami programów i akcji, które angażują mieszkańców, nawiązują do zrównoważonego rozwoju, kultury i tradycji regionu, czy innych ważnych dla nich wartości. Trudno dzisiaj wyobrazić sobie strategię centrum handlowego bez komponentu CSR – dodaje Agnieszka Tomczak-Tuzińska, Marketing Director w Apsys Polska.

Trzy nagrody w konkursie PRCH to nie jedyne branżowe wyróżnienia Katowickiej w tym roku. W październiku Galeria zdobyla Silver Solal Award w kategorii Public Relations w konkursie European Council of Shopping Places za akcję “Beboki w Katowickiej”.

Zobacz także: Świąteczne atrakcje w Domach Towarowych Wars Sawa Junior

 

Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu wynosi 47,609 m2 i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych, m.in. Peek & Cloppenburg, TK Maxx, Multikino, Zara, Pull & Bear, Bershka, C&A, Reserved, Euro RTV AGD, Douglas czy Flying Tiger Copenhagen. Posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej. Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r.

Więcej informacji na: www.galeriakatowicka.eu

Właścicielem Galerii Katowickiej jest fundusz Employees Provident Fund of Malaysia z siedzibą w Kuala Lumpur, założony w 1951 r. To jeden z najstarszych i największych funduszy emerytalnych na świecie, inwestujący również w nieruchomości. Za zarządzanie aktywami funduszu (asset management) odpowiedzialny jest Savills Investment Management z siedzibą w Londynie.

Za zarządzanie Galerią Katowicką, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej, odpowiada spółka APSYS Polska, jeden z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji.

1 KOMENTARZ

Comments are closed.