Gemini Park Bielsko-Biała: w maju w centrach handlowych wydaliśmy sporo

gemini

Branżowe podsumowania minionego miesiąca nie pozostawiają wątpliwości – Polacy wrócili do centrów handlowych, a rynek obserwuje spodziewany „efekt odbicia”.  Kupujących jest nie tylko więcej niż przed rokiem, ale przede wszystkim zdecydowanie więcej wydają. Ten trend, dominujący dziś na rynku retail, obserwowany jest także w Gemini Park Bielsko-Biała.

Należące do Gemini Holding centrum handlowe zakończyło maj z obrotami ponad 50% wyższymi niż notowane tu w 2020 roku, a także o 10% wyższymi w porównaniu z majem 2019 rok. Taki wynik w maju osiągnięto mimo spadku obrotów, jakie w związku z ograniczeniami sprzedaży, notowane były w branży gastronomicznej.

– „Efekt odbicia”, na który tak bardzo czekał rynek, był odczuwalny także w Gemini Park. Maj był dla nas miesiącem powrotów na zakupy i wysokiej konwersji. Udało się nam nie tylko odbudować footfall do poziomu 80% proc. z maja 2019 r, co było wynikiem o ok. 10 pp wyższym niż obserwowany przez PRCH w dużych galeriach, ale przede wszystkim znacząco zwiększyliśmy obroty w sklepach – informuje Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Za tym ostatnim stoi entuzjazm, z jakim konsumenci wrócili do sklepów. Po 1,5 miesiącach lockdownu miliony Polaków były spragnione tradycyjnych zakupów. To pragnienie potęgowały nowe kolekcje w sklepach i przeceny. Sprzedaż pobudziło także poluzowanie życia społecznego, w tym powrót chociażby turystyki, rekreacji, aktywności sportowych czy imprez okolicznościowych.

To zaowocowało wzrostem wydatków pojedynczego klienta. W maju wartość średniego koszyka zakupowego klienta Gemini Park była wyższa aż o 40% w porównaniu do 2019 roku.  – Wpływ na to miało wiele czynników, ale przede wszystkim charakter zakupów, te były zdecydowanie konkretniejsze. Wiele osób do galerii wybierało się z jasno określonym celem, często też w pojedynkę. Do tego brak dostępu do oferty rozrywkowej, rekompensowano sobie wizytą w sklepie. W maju do sklepów ruszyły także osoby, które z powodu lockdownu musiały odroczyć zakupy. Poprawie uległa także sytuacja epidemiologiczna, co również pozytywnie wpłynęło na handel. Jak pokazują najnowsze badania Deloitte, w pełni bezpiecznie w sklepie czuje się blisko 70% Polaków. To jeden z najwyższych wskaźników od miesięcy. To pozytywne zjawisko odczuwalne jest w całym handlu, niejako przyspieszając proces odbudowy – mówi Brączek.

Proces, który udziela się każdemu segmentowi. W maju w Gemini Park wzrost obrotów zanotowano we wszystkich kluczowych kategoriach oferty. Dla przykładu sklepy z ofertą odzieżową skierowaną do kobiet, najliczniej reprezentowane w bielskiej galerii, zanotowały wzrost obrotów aż o 22% w stosunku do maja 2019 r. i aż o 139% w stosunku do maja roku 2020. Obroty wzrosły także w branżach, które nie mogły skorzystać z efektu odroczonych zakupów, w tym zwłaszcza w segmencie zdrowia i urody, zarówno jeżeli chodzi o usługi, jak i sprzedaż produktów. Tu obroty w maju 2021 wzrosły nawet stosunku do maja 2019 roku.

Rozrywka też w górę?

Ale majowe ożywienie odczuły nie tylko sklepy, które wznowiły działalność 4 maja. Także rozrywka i gastronomia, co jest efektem znacznego poluzowania obostrzeń pod koniec maja. Potwierdzają to zresztą sami najemcy.

O udanym relaunchu może mówić park rekreacyjno-rozrywkowy „W DECHE!” i park linowy. Mająca aż 10,5 tys. m kw. plenerowa atrakcja Gemini Park w okresie od 28 maja do 6 czerwca odwiedziło ponad 14 tys. osób, tj.,  aż o 27% więcej niż w 2019 roku!

– Sezon w parku zapowiada się bardzo obiecująco, o czym świadczy mocne otwarcie, jakie zanotowaliśmy w weekend na przełomie maja i czerwca. Już te kilka dni sprawiło, że odwiedziło nas więcej osób niż w tym samym czasie w 2019 roku! To dobrze rokuje na najbliższe tygodnie, a zwłaszcza na kluczowy dla nas sezon wakacyjny – mówi Jacek Kula, właściciel Parku „W DECHE!”

Wyraźnie widać, że mieszkańcy regionu, ale i turyści, poszukują na Podbeskidziu ciekawej, bezpiecznej, a przede wszystkim plenerowej rozrywki dla całej rodziny. Park „W DECHE!”, ze swoimi kilkudziesięcioma unikalnymi atrakcjami i parkiem linowym, idealnie się wpisuje w te oczekiwania – dodaje.

Również przedstawiciele Cinema City z optymizmem patrzą w przyszłość. Tym bardziej, że pierwsze dni po poluzowaniu obostrzeń przyniosły tłumy widzów.

– Przez wiele miesięcy widzowie pozbawieni byli możliwości oglądania filmów na wielkim ekranie. Zewsząd płynęły do Cinema City opinie, jak bardzo brakuje wszystkim seansów kinowych. Dlatego nie było zaskoczeniem to, jak tłumnie stawili się w kinie już w pierwszych dniach otwarcia kin.  Wysoka frekwencja w Cinema City w ostatnich tygodniach pokazuje, że kino wciąż jest jedną z ulubionych form spędzania wolnego czasu i celebrowania spotkań towarzyskich – Katarzyna Operowska, Marketing & PR Director w Cinema City. 

Z nadzieją o ostatnich dniach wypowiadają się także przedstawiciele branży gastronomicznej.  – Powoli zaczynamy obserwować pozytywne skutki odmrożenia i ponownego otwarcia. Widzimy, że potrzeba zjedzenia posiłku w normalnych warunkach, przy stole, była ogromna. To dla nas wielka radość i nadzieja. Zamrożenie gastronomii trwało zdecydowanie za długo, wiele wprowadzonych obostrzeń ocenialiśmy dość krytycznie, podobnie jak cała branża – mówi Izabela Domaradzka, Dyrektor Działu Marketingu Gastromall Group.

Pozytywne skutki poluzowań widać także w aktywności eventowej. Ta pod koniec maja wróciła na dobre. Gemini Park zorganizował nie tylko plenerowy, charytatywny „Hawajski Dzień Dziecka” z Fundacją Imperium Sportu (w czasie którego prowadzono zbiórkę na rzecz podopiecznych), ale także konkurs, w którym klienci mogli wygrać aż 150 nagród, w tym m.in. rodzinne loty widokowe samolotem nad Beskidami czy bilety do Energylandii. W centrum otwarto także wielką Wystawę Pająków i Skorpionów.

– Już te pierwsze imprezy po lockdownie pokazują, jak bardzo klienci tęsknili za normalnością w centrum handlowym i atrakcjami, które się z nim kojarzą. Samą tylko „Wystawę Pająków i Skorpionów” w weekend otwarcia, 28-30 maja, odwiedziło ponad 2200 osób, co było rekordem frekwencyjnym w historii tej ekspozycji– informuje  Marcin Ochmański, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Zobacz także: King Cross Marcelin widzi potencjał w markach optycznych

źródło: Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Holding, Guarana PR

Gemini Park Bielsko-Biała to nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe położone w samym sercu stolicy Podbeskidzia. Na ponad 42 tys. m kw. GLA klienci mogą znaleźć 120 sklepów, punktów usługowych i lokali gastronomicznych. Tenant mix obiektu wypełniają doskonale znane polskie i zagraniczne marki, w tym m.in. H&M, C&A, New Yorker, Reserved, House, Cropp, Sinsay, Mohito, Tatuum, Carry, Diverse, CCC, Deichmann, Wittchen, Wojas czy Ryłko. Ponadto w ofercie Gemini Park znaleźć można m.in. salon Empik, drogerie Hebe , Kontigo, Rossman, perfumerię Douglas, sklepy Pepco i Dealz, a także home&you. Działają tutaj także salony jubilerskie m.in. Apart i Yes. Rodzinny charakter galerii sprawia, że obok bogatej oferty zakupowej, można w niej znaleźć także inne atrakcje stworzone z myślą o dzieciach, w tym mający 10,5 tys. m kw. „Park W DECHE!” oraz park linowy. Ofertę wypełnia także 10-salowe kino Cinema City oraz fitness club BeFit. Działa tutaj także blisko 30 punktów usługowych i 14 lokali gastronomicznych, w tym m.in. McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Olimp, Makarun czy Costa Coffee. Galeria jest doskonale skomunikowana z całym regionem, przyciągając kupujących nie tylko z Bielska-Białej, ale także z całego Podbeskidzia. Klientom obiekt zapewnia 1100 bezpłatnych miejsc parkingowych. Galeria otwarta została w 2009 roku. W 2014 została natomiast rozbudowana. Właścicielem obiektu jest Gemini Holding Sp. z o.o.

1 KOMENTARZ

Comments are closed.