Pierwsza wizyta u klienta na 40. piętrze warszawskiego wieżowca to było jak dziewiczy lot samolotem, bałem się nawet recepcjonistki – wspomina Tomasz Ogrodzki, współzałożyciel i CEO REDD Group. 10 lat później stoi na czele polskiego lidera danych o nieruchomościach komercyjnych z ponad dwoma tysiącami budynków w swojej bazie. REDD zmienia „papierowy biznes” w pełny digital, ale ma też inny, większy cel – zmianę sposobu myślenia o budowaniu w ogóle. Jak mówi sam Ogrodzki: „to budynek, który jeszcze nie istnieje lub istnieje, ale jeszcze nie tak, jak powinien.”
Papier, nożyce, kamień
Ten rynek to wiele małych wysepek, z których każda miała do tej pory swoją małą bazę. Najczęściej w Excelu lub w segregatorze. Wiedzieliśmy, że rozbijamy pewien stary porządek, ale mieliśmy też pewność, że to my mamy rację. W tej rzeczywistości nie ma już miejsca na stary system, który żył z braku dostępu do danych. Przyszedł czas na transparentność. My jesteśmy tą transparentnością – Tomasz Ogrodzki, CEO REDD Group
Biurowiec na starego diesla
Czy za 10 lat sprzedasz z zyskiem starego diesla? Powodzenia. Podobnie jest w nieruchomościach – to już nie czasy, że bezrefleksyjnie możemy sobie rzucić pieniądze na cokolwiek i gdziekolwiek. Musimy stawiać obiekty, których funkcję za kilka lat będziemy mogli łatwo i tanio zmodyfikować. Dziś kilka lat to epoka, ciężko przewidzieć, jak będzie wyglądała kolejna. Do tego wszystkiego potrzebne są dane, aktualne dane. A my nasze aktualizujemy co 28 dni lub częściej – Tomasz Ogrodzki, CEO REDD Group
Troublemaker
Lubię zmieniać status quo, a ta firma jest po to, żeby je zmieniać. I nie chodzi, powtarzam, wyłącznie o status quo w nieruchomościach komercyjnych. Ropa naftowa się skończy, nieruchomości nie. Trzeba je wymyślić od nowa, żeby nie stały się koniem trojańskim planety. Wierzę, że za kolejne 10 lat algorytm nie da już postawić wieżowca tylko dlatego, że akurat są na to pieniądze, a potem będziemy się zastanawiać co z tym kolosem zrobić. Big data da nam między innymi czystsze środowisko. Dane to wiedza, wiedza to skuteczność – podsumowuje Tomasz Ogrodzki, CEO REDD Group.
[…] Zobacz także: Jesteśmy transparentnością. REDD zmienia „papierowy biznes” w pełny d… […]