Wielowymiarowa współpraca z liceum plastycznym, akcje pod szyldem „Galerii G10” czy mecenat nad jednym z największych festiwali filmowych. Wsparcie młodych twórców, a także wydarzeń kulturalnych promujących region tarnowski, stało się istotnym elementem działań CSR Gemini Park Tarnów. W dobie COVID-19 obiekt coraz więcej uwagi w swoim zaangażowaniu poświęca kulturze.
Polskie centra handlowe coraz częściej i odważniej angażują się w życie kulturalne w swoich miastach i regionach. Galerie wspierają wydarzenia, lokalne inicjatywy i instytucje, a także – co jest coraz częstszym zjawiskiem – młodych artystów. Ten kierunek w swojej strategii CSR w dobie pandemii umacnia także Gemini Park Tarnów.
Największe centrum handlowe we wschodniej Małopolsce coraz większy nacisk kładzie zarówno na promocję młodych talentów, tworzenie im platformy do prezentacji twórczości i rozwoju, jak również na wsparcie inicjatyw kulturalnych, ważnych dla regionu i społeczności.
Co jednak istotne, Gemini Park wychodzi poza tradycyjnie pojmowany mecenat, charakterystyczny dla swojej branży. Angażując się w życie kulturalne miasta i regionu, obiekt staje się jego integralną częścią, pełniąc rolę promotora, ale i inspiratora.
Najlepszym tego przykładem jest współpraca Gemini Park Tarnów z Zespołem Szkół Plastycznych w Tarnowie. Od ponad roku galeria łączy siły z prawdziwą kuźnią talentów, pokazując, jak duży potencjał drzemie w młodych twórcach z Tarnowa. Gemini Park i liceum mają już za sobą kilka wspólnych przedsięwzięć, dzięki którym mieszkańcy regionu, ale i ludzie kultury, mieli okazję odkryć młode pokolenie artystów. Przykład?
Od września br., w ramach akcji „M jak Mural”, uczniowie „plastyka” pracowali nad projektem street-art’owego dzieła, które ma powstać przy Gemini Park. Efektem tego jest kilkanaście bardzo różnorodnych projektów, które w ostatnich dniach można było oglądać na specjalnej wystawie w centrum. Wśród nich znalazły się obrazy przedstawiające miejsca i słynne postacie związane z Tarnowem, kompozycje abstrakcyjne, a także prace nawiązujące do otoczenia, zakupów i samego Gemini Park.
Projekt miał charakter interaktywny, a odwiedzający centrum handlowe mogli wesprzeć jury w wyborze najlepszej pracy poprzez głosowanie, które odbywało się równocześnie online oraz w ramach wystawy. Ostatecznie zwyciężył koncept autorstwa Angeliki Chruszcz. Mural zostanie zrealizowany wiosną 2022 r., a wykonają go uczniowie tarnowskiego „plastyka”.
To jednak nie jedyna forma kooperacji z liceum. Wcześniej w ramach podobnej współpracy centrum handlowe pokazało wystawę prac uczniów i absolwentów, zrealizowanych w ramach ćwiczeń z klasycznych technik meblarskich, sztukatorskich i kamieniarskich oraz technik renowacyjnych i zdobniczych.
Natomiast rok temu zainicjowano wydarzenia w ramach „Galerii G10” – specjalnym miejscu, przygotowanym na parkingu podziemnym na potrzeby ekspozycji i wydarzeń kulturalnych. Podczas ubiegłorocznej Nocy Muzeów zaprezentowano tam animacje multimedialne, będące częścią prac dyplomowych absolwentów „plastyka”, a wcześniej fotografie Marcina Bawca, którego prace zdobywały wyróżnienia w wielu zarówno w krajowych, jak i międzynarodowych konkursach.
Ale nie tylko współpracując z indywidualnymi artystami czy szkołami, Gemini Park Tarnów wspiera kulturę lokalną. Obiekt jest również partnerem jednego z największych wydarzeń filmowych w Polsce – Tarnowskiej Nagrody Filmowej, którego Mecenasem był już dwukrotnie. W ubiegłym roku ufundował Nagrodę Specjalną, która powędrowała do Leszka Możdżera za muzykę do filmu „Ikar”. W tym roku decyzją jury nagroda trafiła do Magdaleny Koleśnik za rolę w filmie „SWEAT”.
Z kolei w 2020 roku na terenie centrum zorganizowano towarzyszącą imprezie wystawę plakatów festiwalowych, stworzonych m.in. przez Edwarda Dwurnika, Ryszarda Horowitza, Waldemara Świerzego, Andrzeja Pągowskiego, Piotra Młodożeńca. Ekspozycja promowała wydarzenie, ale także przybliżała widowni artyzm polskiej szkoły plakatu.
Źródło: Gemini Holding/Guarana PR
***
Gemini Park Tarnów to największe centrum handlowe w Tarnowie i regionie. Na ponad 44,5 tys. m kw. znajduje się 130 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. W ofercie znaleźć można dobrze znane krajowe i zagraniczne marki, w tym m.in. pełne portfolio marek LPP, C&A, Calzedonia, Half Price, Intimissimi, Ochnik, Martes Sport, New Balance, Sizeer, Puma, 4F, Apart, Swiss, Wittchen, KFC, Home&You, Jysk, Castorama i Media Markt. Aktywnie w galerii działają także lokalni przedsiębiorcy rozwijający tutaj swoje biznesy. Galeria jest doskonale zlokalizowana i skomunikowana. Dla zmotoryzowanych galeria przygotowała ponad 1100 miejsc parkingowych. Centrum handlowe zaangażowane jest także we wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych, edukacyjnych i kulturalnych. Przykładem jest współpraca z Stowarzyszeniem „Siemacha” i aktywna pomoc ośrodkowi opiekuńczemu dla dzieci.