KLIENCI CENTRÓW HANDLOWYCH WRÓCĄ NA ZAKUPY TAK SZYBKO, JAK TYLKO TO BĘDZIE MOŻLIWE

KLIENCI CENTRÓW HANDLOWYCH

Choć połowę polskich klientów w obiektach handlowych zarządzanych przez Multi obecna pandemia zmusiła do zmian swojego zachowania, to aż 2/3 deklaruje powrót do dawnych zwyczajów zakupowych i do centrów handlowych tak szybko, jak to tylko będzie możliwe. 84% z nich czuje się tu bezpiecznie. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez zespół Multi Research Lab wśród 33 000 klientów 50 obiektów w 11 krajach Europy, także w Polsce, w ramach projektu Pan-European Customer Monitor + Covid-19. Multi Corporation, wraz ze swoim polskim oddziałem Multi Poland, zarządza ponad 90 nieruchomościami handlowymi w Europie i Turcji, w tym sześcioma w Polsce. 

Zmiany przez restrykcje, nie z własnej woli

Aż 73% polskich klientów w centrach zarządzanych przez Multi deklaruje, że wciąż odwiedza te same obiekty handlowe, co przed pandemią. Tylko nieco ponad połowę badanych Covid-19 zmusił do zauważalnej zmiany dawnych zwyczajów zakupowych. To znacznie mniej niż można by się było spodziewać. Respondenci deklarują, że przede wszystkim skrócili czas przeznaczany na wizyty w sklepach, a także zrezygnowali z jedzenia poza domem. Jeszcze mniej klientów (44%) zdecydowało się w czasie pandemii ograniczyć zakupy jedynie do wybranych kategorii produktowych oraz częstotliwość swoich wizyt w sklepach.

Co ważniejsze, ponad dwie trzecie ankietowanych chce powrócić jak najszybciej do swoich przedpandemicznych nawyków odwiedzania sklepów, restauracji i rozrywki w centrach handlowych. Aż 77% polskich klientów stwierdza, że z niecierpliwością czeka na to, by znów spotykać się w ramach swojej lokalnej społeczności, w takich miejscach, jak sklepy, puby, kawiarnie, restauracje czy siłownie.

Te deklaracje dowodzą, że, wbrew pozorom, klienci nie zmienili tak bardzo swoich zwyczajów, ale po prostu są do tego zmuszeni przez restrykcje – komentuje Adam Bajer, Head of Marketing w Multi Poland. – Świadczą o tym także intensywne poszukiwania „offline’owych” alternatyw dla ciągłego przebywania przed komputerem w czasie lockdownu. Czyni tak niemal 60% ankietowanych, a dla 64% z nich nasze centra handlowe to bardzo wyczekiwana alternatywa jakościowego spędzania czasu w porównaniu do świata online.

We wszystkich krajach, w których przeprowadzano badanie, znacząca większość klientów, od 60% do 78%, deklaruje zamiar wznowienia silniejszych interakcji społecznych z rodziną i przyjaciółmi.

Z doświadczenia trzech ostatnich lockdownów wnioskujemy, że relacji międzyludzkich na żywo nic nie jest w stanie zastąpić – spostrzega Magdalena Gibney, dyrektor ds. operacyjnych Multi Poland, polskiego oddziału Multi Corporation. – Po wiosennym otwarciu obserwowaliśmy na przykład, jak ludzie na nowo odkrywają przyjemność z przebywania wśród innych czy picia kawy z przyjaciółmi w otwartej przestrzeni poza domem. Wymiar psychologiczny oraz społeczny mają tu ogromne znaczenie. To pokazuje, że człowiek rzeczywiście jest istotą społeczną i nie czuje się komfortowo w długich okresach izolacji.

Centra Multi są bezpieczne

Klienci przychodzący na zakupy do obiektów zarządzanych przez Multi w Polsce oceniają ich bezpieczeństwo średnio na 4,4 w 5-stopniowej skali. Aż 84% respondentów uważa, że jest tu bezpiecznie. Przeważająca większość bardzo pozytywnie ocenia przy tym zastosowane środki bezpieczeństwa. Wśród tych ostatnich wysokie oceny otrzymały: liczba stanowisk zapewniających środki dezynfekujące, oznakowanie przypominające o zachowywaniu dystansu społecznego oraz czystość korytarzy, toalet, schodów ruchomych i wind. Klienci doceniają również zaangażowanie służb ochrony w przypominanie o zasadzie DDM: zachowywaniu dystansu, dezynfekcji rąk i noszeniu maseczek. Co ciekawe, między kolejnymi częściowymi lockdownami w Polsce aż 74% pytanych bez obawy korzystało z oferty gastronomicznej, 70% – z oferty rekreacyjnej i rozrywkowej, jak place zabaw, kina czy kręgielnie, a 61% – nie obawiało się uczestniczyć w wydarzeniach organizowanych w centrach handlowych zarządzanych przez Multi.

Te wyniki to kolejne potwierdzenie, że zarządzane przez nas nieruchomości były i są bardzo bezpieczne oraz w pełni gotowe na ponowne przyjęcie wszystkich klientów – mówi Adam Bajer. ­– Już w listopadzie ub.r. sześć zarządzanych przez Multi centrów handlowych otrzymało certyfikat bezpieczeństwa sanitarnego „SafeGuard” przyznany przez Bureau Veritas – światowego lidera certyfikacji. Wymazy z wybranych powierzchni były wówczas badane w specjalistycznym laboratorium pod kątem śladów koronawirusa i wynik tych badań był negatywny.

 Zobacz także: CORAZ BLIŻEJ 8 MILIARDÓW ZŁOTYCH OBROTÓW WYPRACOWANYCH PRZEZ GRUPĘ MUSZKIETERÓW W POLSCE

O badaniach

Badania przeprowadzono w 11 krajach Europy na reprezentatywnej próbie 33 tys. klientów (w tym 3,3 tys. w Polsce) w 50 obiektach zarządzanych przez Multi Corporation. Badania prowadzono metodą hybrydową: w ¾ – bezpośrednio w centrach handlowych z zachowaniem zasad bezpieczeństwa sanitarnego i w ¼ online. Realizatorem badań była agencja ARC Rynek i Opinia.

O Multi

Multi Poland jest częścią Multi Corporation, czołowej paneuropejskiej firmy strategicznego zarządzania nieruchomościowymi aktywami handlowymi. Zarządza ona ponad 90 obiektami handlowymi w Europie i Turcji, w tym 6 w Polsce. Są wśród nich: centra ponadregionalne, galerie śródmiejskie, pasaże i parki handlowe, centra wyprzedażowe, mniejsze obiekty convenience, a także projekty wielofunkcyjne. Są one odwiedzane przez ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają w nich, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 6 000 sklepów, restauracji i lokali rozrywkowych. Klientami Multi są zarówno globalni inwestorzy nieruchomościowi, jak Union Investment, Credit Suisse, Allianz, CBRE Global Investors, Corestate Capital Group czy Commerz Real, jak i regionalni deweloperzy i właściciele. Multi oferuje pełne spektrum usług zarządczych, w tym: asset management, zarządzanie operacyjne, przebudowę i remonty, komercjalizację, marketing oraz zarządzanie zgodnością z przepisami. Zespół Multi skupia się na uzyskaniu jak największego wzrostu wartości zarządzanego obiektu handlowego. Dzięki swojej szczegółowej znajomości sieci handlowych i innych najemców, inwestorów, konsumentów oraz rynków lokalnych Multi chroni i podnosi wartość aktywów w każdej fazie procesu zarzadzania. Ekspercka wiedza firmy z zakresu finansów, handlu i techniczna pozwoliła jej w ostatnich kilku latach wyprzedzić branżę w kategoriach najmu, przychodu z czynszów i nowoczesnego marketingu centrów handlowych. Od założenia w 1982 r. firma brała udział w ponad 200 projektach deweloperskich, zdobywając za nie ponad 200 nagród branżowych. Dziś Multi Corporation działa w 14 krajach, w tym w Holandii, gdzie ma swoją siedzibę, a także w: Belgii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Łotwie oraz na Ukrainie i Węgrzech. W polskim portfolio Multi znajdują się nieruchomości komercyjne zlokalizowane we Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Koninie, Bielsku-Białej, Katowicach i Szczecinie.

1 KOMENTARZ

Comments are closed.