O wyborze hotelu przez konsumenta coraz częściej nie decydują już tylko jakość usług, lokalizacja i cena. Stale rośnie liczba osób, które przy podejmowaniu decyzji zwracają uwagę na proekologiczną postawę danego obiektu. Co więcej, świadomi konsumenci liczą nie tylko na implementację dobrych praktyk przez załogę hotelową, ale również na to, że obiekt pozwoli im aktywnie włączyć się w działania na rzecz ochrony środowiska.
Choć jakość usług, lokalizacja i cena wciąż pozostają głównymi czynnikami wpływającymi na wybory konsumentów, to proekologiczna postawa hotelu odgrywa coraz istotniejszą rolę w procesie decyzyjnym. Większość oczekuje od hotelu podejmowania działań na rzecz szeroko pojętej ochrony środowiska – i nie jest to nowe zjawisko[1]. Goście coraz rzadziej akceptują też sytuację, gdy hotel nie daje im możliwości realizowania proekologicznych praktyk, które zaadaptowali już w domu. Louvre Hotels Group wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, z jednej strony zapraszając gości do wspólnych działań na rzecz redukcji odpadów oraz śladu węglowego i wodnego generowanych przez hotele, a z drugiej – sięgając po nowoczesne rozwiązania w zakresie przyjaznej środowisku chemii gospodarczej.
Kampania edukacyjna na rzecz zrównoważonego pobytu
W kwietniu Campanile rozpocznie w mediach społecznościowych pilotażową kampanię edukacyjną, w ramach której hotele zaproszą gości, by podczas pobytu aktywnie włączyli się w proekologiczną politykę marki. Infografiki przypomną o tym, że w myśl powiedzenia o kropli, która drąży skałę, drobne z pozoru decyzje podejmowane podczas wykonywania codziennych czynności mają znaczenie, jeśli stanowią część zmiany nawyków całego społeczeństwa. Po złagodzeniu obowiązujących obostrzeń pandemicznych i ponownym otwarciu branży kampania będzie kontynuowana w przestrzeniach hotelowych.
– Celem jest włączenie naszych gości w troskę o zrównoważony rozwój branży hotelarskiej. Zachęcamy więc, by podczas pobytu nie zapominali o dobrych, proekologicznych praktykach, które wielu z nich z powodzeniem stosuje już w domu. Koncentrujemy się na wskazówkach związanych z redukcją śladu węglowego i wodnego. Zachęcamy na przykład do oszczędzania wody poprzez rezygnację z codziennego oddawania ręczników do prania czy do wspierania nas w segregowaniu odpadów poprzez korzystanie ze specjalnych koszy do segregacji udostępnionych gościom w wybranych hotelach – mówi Danuta Marcinkowska, PR & Marketing Coordinator, Louvre Hotels Group.
Zrównoważona higiena w trosce o zdrowie ludzi i ochronę środowiska
W związku z pandemią COVID-19 w ostatnim roku na pierwsze miejsce pośród wyzwań stojących przed branżą hotelarską wysunęła się kwestia szczególnej troski o czystość w pokojach i częściach publicznych hotelu. Nie oznacza to jednak, że dążenie do zapewnienia najwyższych standardów higienicznych musi zepchnąć na dalszy plan wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju. By chronić zarówno środowisko naturalne, jak i zdrowie gości, Louvre Hotels Group nawiązało współpracę z firmą Diversey, liderem w dziedzinie innowacyjnych i zrównoważonych technologii do utrzymywania czystości i higieny w obiektach hotelowych.
– Polskie hotele marek Campanile, Première Classe i Golden Tulip, w tym krakowski hotel Metropolo by Golden Tulip, używają produktów Diversey, dzięki którym możemy łączyć troskę o zdrowie naszych gości z odpowiedzialnością za zrównoważony rozwój branży hotelarskiej. Wybrane środki czyszczące posiadają unijny certyfikat Ecolabel, a wszystkie dostarczane są do hoteli w skoncentrowanej postaci, co pozwala ograniczyć odpady oraz lepiej zarządzać zużyciem wody i samych detergentów. Dzięki temu możemy utrzymywać najwyższe standardy higieniczne w przestrzeniach hotelowych, nie zaniedbując przy tym troski o środowisko – mówi Danuta Marcinkowska, PR & Marketing Coordinator, Louvre Hotels Group.
[1] Zob. I. Krupa, E. Wszędobył-Skulska. ‘Pro-Ecological Hotel Policies As Assessed By Guests’. Tourism 2017, 27/2, s. 57–62.
Zobacz także: Hotelowy rollercoaster
[…] Louvre Hotels Group zaprasza gości do wspólnej troski o zrównoważony rozwój […]