Marketing nieruchomości. Jak skutecznie sprzedać magazyn?

Kampanię marketingową obiektu magazynowego można przeprowadzić wielokanałowo. Składa się na nią kilka działań, które pomogą skutecznie sprzedać obiekt logistyczny.

Dynamika rynku i rozwój biznesu często powodują, że przedsiębiorstwo decyduje się na zmiany, ekspansję i relokację do nowszego oraz większego magazynu. Co za tym idzie? Firmie pozostaje dotychczasowa lokalizacja, która nie spełnia już wymogów operacyjnych i najlepszym scenariuszem jest jej sprzedaż bądź wynajęcie. Aby skutecznie przeprowadzić proces sprzedaży, należy go odpowiednio zaplanować. Kampania marketingowa powinna składać się ze zróżnicowanych elementów, które będą systematycznie implementowane.

Poza bezpośrednim poszukiwaniem potencjalnych klientów, kampania marketingowa jest indywidualnie opracowywana przez specjalistów od marketingu i dostosowywana do specyfiki danej nieruchomości. Taka strategia składa się z wielu aspektów. Podzielona jest na elementy promujące nieruchomość w Internecie oraz na działania z zakresu marketingu tradycyjnego. Bardzo istotne jest, aby skutecznie wybrać grupę docelową, do której chcemy trafić, i do niej kierować komunikację – pozwoli to na wartościowe i efektywne wykorzystanie zasobów oraz generowanie jak największej liczby zgłoszeń i leadów.

Sprzedaż nieruchomości online

Pierwszy element kampanii online to publikacja ogłoszenia sprzedaży nieruchomości w najpopularniejszych portalach sprzedażowych i jego odpowiednie wyróżnienie, aby znajdowało się na szczycie listy wyszukiwania. Równolegle prowadzona jest promocja w mediach społecznościowych. Warto skorzystać ze wsparcia agencji, które mają rozległe zasięgi i są w stanie dotrzeć do większej liczby osób. Jako suplement skuteczne będą formy promocji w sieciach afiliacyjnych oraz newslettery – dzięki rozbudowanej bazie kontaktów oraz wybraniu odpowiedniej grupy docelowej, mailing może być bardziej efektywny. Podczas przygotowywania dystrybucji informacji ważna jest też forma materiału i jej treść.

Marketing tradycyjny w magazynach

W ramach dobrej kampanii należy pamiętać, że marketing tradycyjny jest również skuteczny. Warto zainwestować w reklamę w formie banneru. W tym celu można skontaktować się z lokalnymi agencjami reklamowymi i znaleźć tablicę na wynajem w strategicznym i dobrze widocznym miejscu.  Kontakt z lokalnymi władzami też może przynieść dobre rezultaty, ponieważ często potencjalni klienci zgłaszają się z zapytaniem o możliwości inwestycyjne do urzędów, czy regionalnych izb handlowych.

Raportowanie wyników kampanii marketingowej

Kluczowym elementem skutecznej kampanii marketingowej jest obserwacja wyników oraz stałe dostosowywanie   działań w celu optymalizowania rezultatów. W przypadku braku oczekiwanych efektów, należy szukać alternatywnych ścieżek promocji. Odpowiednia analiza pozwoli ocenić, które z elementów kampanii funkcjonują najlepiej i na czym należy się skupić.

Autor: Natalia Lipka, Specjalista ds. Marketingu w Cushman & Wakefield

Zobacz także: Polacy szukają azylu za granicą. Olbrzymi skok zainteresowania nieruchomościami w Europie

O Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych. Cushman & Wakefield należy do grupy największych firm doradczych na rynku nieruchomości, zatrudnia ok. 50 tysięcy pracowników w 400 biurach i 60 krajach na całym świecie. W 2021 roku jej przychody wyniosły 9,4 mld USD. Do najważniejszych usług świadczonych przez firmę należą zarządzanie nieruchomościami, obiektami i projektami, pośrednictwo w wynajmie powierzchni, obsługa transakcji na rynkach kapitałowych, wyceny i inne. Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.cushmanwakefield.com lub na Twitterze: @CushWake