Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, został wybrany przez Cainiao, logistyczne ramię Alibaby, do wsparcia rozwoju AliExpress – globalnej platformy sprzedaży internetowej, odwiedzanej co miesiąc przez setki milionów internautów. Magazyn o powierzchni ponad 10 000 m kw. w Panattoni Park Łódź West będzie pełnił rolę centrum dystrybucyjnego dla sprzedawców AliExpres, wysyłających towary bezpośrednio z Polski. To pierwsze tego typu centrum logistyczne AliExpress, które będzie wspierać sprzedawców w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybierając na jego lokalizację Panattoni Park Łódź West, AliExpress docenił zarówno doświadczenie dewelopera, który zrealizował już ponad 4 mln m kw. powierzchni dla e-commerce, jak i doskonałe położenie obiektu. Umożliwi ono dostarczenie towarów nawet w jeden dzień do największych miast w Polsce. Centrum będzie też pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.
Panattoni wyborem liderów e-commerce. Ponad 12 mln m kw. wybudowanej powierzchni, z czego jedna trzecia na potrzeby e-commerce. Takim wynikiem może pochwalić się Panattoni – najbardziej aktywny deweloper nieruchomości przemysłowych w Europie. Doświadczenie i elastyczność, a także dostęp do najlepszych lokalizacji przyciągają największych graczy globalnych i regionalnych, takich jak właśnie AliExpress. Blisko 10 650 m kw. w ramach Panattoni Park Łódź West będzie przeznaczone na wsparcie lokalnych operacji sprzedawców AliExpress za pośrednictwem Cainiao, logistycznej spółki zależnej z grupy Alibaba. Klient docenił elastyczność dewelopera oraz doskonałą lokalizację centrum – blisko obwodnicy Łodzi, która łączy się z siecią autostrad, a także w pobliżu terminalu kolejowego, ułatwiającego transport towarów z bałtyckich portów morskich.
– „Przez ostatnie lata staliśmy się pewnym wyborem dla gigantów e-commerce i symbolem udanej ekspansji. Dostarczamy obiekty dopasowane do odbiorcy, w strategicznych lokalizacjach i atrakcyjnym czasie, a także zawsze jesteśmy gotowi na poszerzenie działalności naszych klientów” – mówi Kamil Kwiatkowski, Senior Leasing Manager z Panattoni, i dodaje: „Polski e-commerce rośnie błyskawicznie. Jeszcze w 2015 roku w kraju, online kupowała zaledwie połowa internautów, a teraz jest to blisko 8 na 10. Ponadto już w 2026 roku wartość rynku e-commerce w Polsce ma wynieść 162 mld PLN, czyli ponad 3 razy więcej niż w 2018 r.”
Panattoni Park Łódź West będzie służył jako centrum realizacji dla sprzedawców AliExpress wysyłających produkty bezpośrednio z Polski. Inwestycja znacznie usprawni działanie platformy w kraju oraz regionie. Jeszcze w listopadzie br. firma chce, by zamówione na platformie towary docierały nawet w 1 dzień do największych miast w Polsce oraz w 3 dni do każdej innej miejscowości. W połączeniu z darmową dostawą dla ponad 80 proc. produktów, stwarza to doskonałą szansę na powiększenie bazy użytkowników w kraju, która według danych z sierpnia br. już przekroczyła 11 mln. Centrum będzie również pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.
W procesie negocjacji najemcę reprezentowali eksperci z MAXON Nieruchomości. -„Cieszymy się, że nasz klient znalazł powierzchnią magazynową odpowiadającą jego potrzebom biznesowym. Idealna lokalizacja magazynu (centralna część kraju) zapewnia nie tylko dogodną komunikację i warunki logistyczne, ale również dostęp do wykwalifikowanych pracowników z okolic Łodzi” – komentuje Dariusz Sroka, Head of Industrial w MAXON Nieruchomości.
Panattoni Park Łódź West, w którym powstało centrum logistyczne Aliexpress, docelowo zajmie 61 000 m kw. w ramach jednego budynku klasy A. Dotychczas oddane zostało 20 000 m kw. Obiekt powstaje w sąsiedztwie Zachodniej Obwodnicy Łodzi, która spaja drogę ekspresową S8 – biegnącą z Dolnego Śląska do Białegostoku – oraz autostradę A2, łączącą Łódź z Warszawą, Poznaniem i Berlinem. Ponadto park położony jest niecałe 10 km od centrum stolicy regionu oraz zaledwie 8 km od międzynarodowego lotniska Reymonta. Panattoni Park Łódź West jest realizowany zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju „Go Earthwise with Panattoni”, zapewniając m.in. zwiększony dostęp światła dziennego.