Portugalskie i tureckie marmury, złocone rzeźby ludzkich głów, wielkie żyrandole w stylistyce art deco, eleganckie witryny modowych butików – świeżo oddane do użytku północne atrium Renomy jest nie do poznania! Kultowy wrocławski budynek przechodzi metamorfozę, która wyglądem przybliża go do historycznych form dawnego domu towarowego Wertheim, a rozwiązaniami do najnowocześniejszych budynków wielofunkcyjnych. Wrocławianie mogą już podziwiać pierwsze efekty.
Piszemy nowy rozdział historii Renomy, w dużej mierze nawiązując do tego, co działo się w niej w przeszłości. Przede wszystkim odmieniona Renoma otworzy się na miasto, stanie się jego żywą, integralną częścią, przyciągającą mieszkańców Wrocławia, a także lokalny i międzynarodowy biznes. Od strony placu Kościuszki i placu Czystego powstaną gastronomiczne zagłębia, skupiające wyjątkowe, autorskie koncepty, które połączą ze sobą dwa wewnętrzne dziedzińce i pasaż – zapowiada Barbara Wójcik, Asset Management & Leasing Director w firmie Globalworth Poland, która jest właścicielem i zarządcą Renomy, i dodaje: – Jednocześnie nie rezygnujemy z funkcji handlowej – Renoma była i wciąż pozostanie popularnym miejscem zakupów wrocławian, jednak o odświeżonym, bardziej wyspecjalizowanym profilu. Dajemy zupełnie nową jakość, która, mam nadzieję, wzbudzi wiele entuzjazmu.
Handel wraca do domu, i do tej przestrzeni, która oryginalnie tu była – parafrazuje słynne hasło, z którym Anglicy szli na organizowane u siebie Mistrzostwa Europy w piłce nożnej („Piłka nożna wraca do domu”), architekt Zbigniew Maćków, założyciel i główny projektant biura Maćków Pracownia Projektowa. Jego pracownia odpowiada za obecny projekt metamorfozy Renomy, a także jej wcześniejsze przebudowy i rozbudowy. – Zamknięte od wewnątrz, otoczone parkingami, odwrócone do miasta plecami – takie są tradycyjne galerie handlowe, przez które przechodzimy jak przez grypę. Ich era powoli dobiega końca, co na pewno przyśpieszyła pandemia. Coraz więcej potrzeba w centrach miast miejsc, gdzie miło spędza się czas, można zjeść coś dobrego, spotkać się z przyjaciółmi, a przy okazji zrobić zakupy. Taka ma być właśnie nowa Renoma – zapowiada architekt.
W sobotę, 26 marca, do użytku został oddany pierwszy fragment przebudowanej części Renomy wraz ze strefą wejściową od strony ul. Świdnickiej, której wygląd w stylistyce art deco odtworzono na bazie archiwalnych zdjęć.
Architektura Renomy zachwycała już wcześniej, ale dopiero teraz przywracamy blask również jej wnętrzom. Odtwarzamy historyczny układ wewnętrznych dziedzińców ze świetlikami, którym nadajemy nowy wystrój, ściśle nawiązujący do przedwojennego oryginału – podkreśla Zbigniew Maćków.
Nowa Renoma będzie jeszcze bardziej otwarta na biznes. Na piętrach 1, 2 i 3 pojawią się nowoczesne powierzchnie biurowe, które zaoferują najemcom m.in. najwyższe kondygnacje biurowe we Wrocławiu, sięgające nawet 4,5 metra!
Renoma od samego początku była pomyślana jako miejsce spotkań wyznaczając nowe trendy na rynku nieruchomości. W nowej odsłonie zaoferuje unikatowe powierzchnie biurowe, o najwyższym standardzie wykończenia, wysokie i duże powierzchnie pięter oraz szereg nowoczesnych udogodnień dla jej użytkowników w ścisłym centrum Wrocławia. Chcemy wypełnić lukę na tym rynku, ponieważ wierzymy, że innowacyjny biznes potrzebuje nietuzinkowych rozwiązań – mówi Maciej Gołębiewski, Asset Management & Leasing Director w Globalworth Poland. – Renoma ma również coś, czego nie są w stanie zaoferować żadne nowopowstające obiekty biurowe – autentyczność, niezwykłą atmosferę oraz duszę, za którą kryje się ponad 90 lat historii, nierozerwalnie związanej z Wrocławiem i jego mieszkańcami – dodaje.
Zobacz także: CREAM Property Advisors wynajmuje Galerię Bemowo
[…] Zobacz także: Pierwszy etap metamorfozy Renomy zakończony. Perła Wrocławia znów zachwyca […]