Pierwszy etap metamorfozy Renomy zakończony. Perła Wrocławia znów zachwyca

Renoma
Portugalskie i tureckie marmury, złocone rzeźby ludzkich głów, wielkie żyrandole w stylistyce art deco, eleganckie witryny modowych butików – świeżo oddane do użytku północne atrium Renomy jest nie do poznania! Kultowy wrocławski budynek przechodzi metamorfozę, która wyglądem przybliża go do historycznych form dawnego domu towarowego Wertheim, a rozwiązaniami do najnowocześniejszych budynków wielofunkcyjnych. Wrocławianie mogą już podziwiać pierwsze efekty.
Renoma to jedna z architektonicznych ikon Wrocławia, od początku swojego istnienia kojarzona z handlem, elegancją i nowoczesnością. Modernistyczny budynek przechodził w ciągu swojej długiej historii wiele zmian. Kiedy w 2017 roku nabyła go firma Globalworth, postanowiła przywrócić mu dawną świetność i dostosować jego charakter do nowych trendów.

Piszemy nowy rozdział historii Renomy, w dużej mierze nawiązując do tego, co działo się w niej w przeszłości. Przede wszystkim odmieniona Renoma otworzy się na miasto, stanie się jego żywą, integralną częścią, przyciągającą mieszkańców Wrocławia, a także lokalny i międzynarodowy biznes. Od strony placu Kościuszki i placu Czystego powstaną gastronomiczne zagłębia, skupiające wyjątkowe, autorskie koncepty, które połączą ze sobą dwa wewnętrzne dziedzińce i pasaż – zapowiada Barbara Wójcik, Asset Management & Leasing Director w firmie Globalworth Poland, która jest właścicielem i zarządcą Renomy, i dodaje: – Jednocześnie nie rezygnujemy z funkcji handlowej – Renoma była i wciąż pozostanie popularnym miejscem zakupów wrocławian, jednak o odświeżonym, bardziej wyspecjalizowanym profilu. Dajemy zupełnie nową jakość, która, mam nadzieję, wzbudzi wiele entuzjazmu.

Renoma cały czas jest otwarta dla klientów. Sklepy i punkty usługowe działają na parterze oraz poziomie -1, bez przeszkód można dostać się do nich przez główne wejścia. Na poziomie -1 pozostaną popularne sklepy codziennych zakupów, takie jak supermarket Biedronka, drogeria Rossmann czy otwarty na nowo Empik. Z kolei na parterze dominuje moda – w nowym atrium północnym pojawiły się salony: Deni Cler, S’portofino, Pinko, Liu Jo oraz My Fangle. W większości są to najemcy, którzy w Renomie byli obecni już w przeszłości, a teraz przenieśli się na większe powierzchnie, gdzie otwierają się w nowym wystroju i w najnowszych konceptach swoich marek. Docelowo pojawią się tam jeszcze trzy marki modowe, a także wyspa kawiarniano-barowa.

Handel wraca do domu, i do tej przestrzeni, która oryginalnie tu była – parafrazuje słynne hasło, z którym Anglicy szli na organizowane u siebie Mistrzostwa Europy w piłce nożnej („Piłka nożna wraca do domu”), architekt Zbigniew Maćków, założyciel i główny projektant biura Maćków Pracownia Projektowa. Jego pracownia odpowiada za obecny projekt metamorfozy Renomy, a także jej wcześniejsze przebudowy i rozbudowy. – Zamknięte od wewnątrz, otoczone parkingami, odwrócone do miasta plecami – takie są tradycyjne galerie handlowe, przez które przechodzimy jak przez grypę. Ich era powoli dobiega końca, co na pewno przyśpieszyła pandemia. Coraz więcej potrzeba w centrach miast miejsc, gdzie miło spędza się czas, można zjeść coś dobrego, spotkać się z przyjaciółmi, a przy okazji zrobić zakupy. Taka ma być właśnie nowa Renoma – zapowiada architekt.

Powrót do korzeni

W sobotę, 26 marca, do użytku został oddany pierwszy fragment przebudowanej części Renomy wraz ze strefą wejściową od strony ul. Świdnickiej, której wygląd w stylistyce art deco odtworzono na bazie archiwalnych zdjęć.

Architektura Renomy zachwycała już wcześniej, ale dopiero teraz przywracamy blask również jej wnętrzom. Odtwarzamy historyczny układ wewnętrznych dziedzińców ze świetlikami, którym nadajemy nowy wystrój, ściśle nawiązujący do przedwojennego oryginału – podkreśla Zbigniew Maćków.

Największe wrażenie na gościach robi nowo otwarte atrium północne, wysokie na 22 metry i zwieńczone przeszklonym świetlikiem. Jego ściany ozdobiły portugalskie i tureckie marmury w odcieniach szarości z charakterystycznym żyłkowaniem. Pomiędzy kondygnacjami zawisły detale w postaci pozłacanych, szkliwionych głów, przedstawiające ludzi z różnych stron świata, symbolizujące wielokulturowość i otwartość. Z ogromną pieczołowitością wykonała je wrocławska rzeźbiarka Pola Ziemba. Artystka jest również autorką głów i kwiatonów zdobiących fasadę Renomy, w dużej mierze zrekonstruowanych w latach 2005-2009 i odwzorowujących oryginały zaprojektowane przez Ulricha Nitschke i Hansa Klakowa.
Niespotykaną ozdobą atrium są również dwa ogromne żyrandole, które swoim wyglądem nawiązują do przedwojennych pierwowzorów w stylistyce art deco. Ich ciepła barwa światła i mosiężna konstrukcja wprowadzają niezwykły klimat w eleganckie wnętrza. Lustrzanym odbiciem północnego będzie atrium południowe, nad którym wciąż trwają prace. Będą one ze sobą połączone kameralnym pasażem. Oprócz butików modowych, znajdą się tam również restauracje, bary i kawiarnie, dzięki którym ta przestrzeń będzie tętnić życie również w wieczory i niedziele.
Wyższa kultura biznesu

Nowa Renoma będzie jeszcze bardziej otwarta na biznes. Na piętrach 1, 2 i 3 pojawią się nowoczesne powierzchnie biurowe, które zaoferują najemcom m.in. najwyższe kondygnacje biurowe we Wrocławiu, sięgające nawet 4,5 metra!

Renoma od samego początku była pomyślana jako miejsce spotkań wyznaczając nowe trendy na rynku nieruchomości. W nowej odsłonie zaoferuje unikatowe powierzchnie biurowe, o najwyższym standardzie wykończenia, wysokie i duże powierzchnie pięter oraz szereg nowoczesnych udogodnień dla jej użytkowników w ścisłym centrum Wrocławia. Chcemy wypełnić lukę na tym rynku, ponieważ wierzymy, że innowacyjny biznes potrzebuje nietuzinkowych rozwiązań – mówi Maciej Gołębiewski, Asset Management & Leasing Director w Globalworth Poland. – Renoma ma również coś, czego nie są w stanie zaoferować żadne nowopowstające obiekty biurowe – autentyczność, niezwykłą atmosferę oraz duszę, za którą kryje się ponad 90 lat historii, nierozerwalnie związanej z Wrocławiem i jego mieszkańcami – dodaje.

Renoma zaoferuje blisko 35 tys. mkw. powierzchni biurowej. Przyszli użytkownicy biur będą mieć do dyspozycji m.in. stacje do ładowania samochodów i hulajnóg elektrycznych, które zostaną też udostępnione również gościom i klientom, rozbudowaną infrastrukturę rowerową z szatniami, prysznicami i stojakami, a także usługi carsharingu. Najemcy otrzymają też dedykowaną aplikację Globalworth, dzięki której ich pracownicy skorzystają z bezdotykowego dostępu do biura, przywołają windy przez smartfon, otworzą szlaban do parkingu czy zarezerwują salkę konferencyjną lub miejsce parkingowe.
Renoma jest również przyjazna środowisku – obiekt może się poszczycić certyfikatem BREEAM na poziomie Excellent, a także zasilaniem w 100% zieloną energią.
Zobacz film „The Symphony”.

 

Zobacz także: CREAM Property Advisors wynajmuje Galerię Bemowo

1 KOMENTARZ

Comments are closed.