Trzy polskie centra handlowe, trzy nadleśnictwa, a w każdym po 3,5 tys. sadzonek oraz rzesze zaangażowanych klientów – tak przebiegła akcja edukacyjno-ekologiczna POSADŹ Z NAMI LAS! zorganizowana przez polskie centra Designer Outlet i organizację Dotlenieni.org. To jedno z działań prowadzonych w zakresie CSR przez znane i lubiane centra outletowe.
Działania CSR, które czynnie zapraszają i angażują konsumenta są cenione i dobrze przyjmowane przez społeczeństwo. Szczególnie wtedy, kiedy mają realny wpływ na poprawę jakości życia ich samych i przyszłych pokoleń. Podobny zamysł przyświeca centrom handlowym Designer Outlet, które opierają projektowane przez siebie aktywności CSR na realnej interakcji z klientami i wpływie tych działań na najbliższe sąsiedztwo i otoczenie.
Taka też była akcja edukacyjno-ekologiczna zorganizowana pod hasłem POSADŹ Z NAMI LAS!, która zachęcała osoby przyjeżdżające na zakupy między innymi do sprawdzenia się w konkursie z wiedzy o ochronie środowiska. Mogły w nim wziąć udział całe rodziny – i mali,
i duzi. A każda zarejestrowana aktywność (w tym przypadku zeskanowany kod QR kierujący
do quizu) stał się jedną zakupioną przez centrum sadzonką. Zielony konkurs był pierwszym
etapem tego ekologicznego projektu i okazał się wielkim sukcesem.
W każdym z trzech obiektów Designer Outlet zaangażowanie klientów znacznie przekroczyło oczekiwania organizatorów, co w rezultacie bezpośrednio przełożyło się na ilość posadzonych drzew. Biorący udział w zabawie wiedzieli jaki jest cel i swoją aktywnością dopingowali autorów akcji do tego, aby nowych roślin pojawiło się jak najwięcej. Dzięki ich ogromnemu zaangażowaniu, każdy z obiektów posadził po 3,5 tys. drzew w swojej okolicy.
Nasadzenia miały miejsca w drugiej połowie listopada i organizowane były przy ścisłej współpracy z nadleśnictwami, które prowadzą gospodarkę leśną w każdym z regionów. I tak kolejno Designer Outlet Gdańsk zalesił tereny zarządzane przez Nadleśnictwo Lipusz, Designer Outlet Sosnowiec wsparł leśników w okolicach miasta Kobiór, a sadzonki Designer Outlet Warszawa znalazły nowe miejsce nieopodal Garwolina. Łącznie to ponad 10 500 różnych gatunków, które już wkrótce będą wpływały m.in. na poprawienie jakości powietrza czy inne aspekty wpływające na codzienne funkcjonowanie społeczności, nie tylko w rejonach nasadzeń. W przyszłości zamienią się w dorodne drzewa, które w każdym z regionów będą produkowały rocznie po ok. 490 000 kg tlenu i pochłaniały w tym samym czasie około 24 500 kg CO2.
Obszary, w których posadzono drzewa zostały wybrane tak, by znajdowały się możliwie niedaleko każdego z centrów i jednocześnie spełniały wszystkie warunki wskazane przez nadleśnictwa, które każdego roku planują dolesianie. Istotną kwestią jest też realne wsparcie Lasów Państwowych w kształtowaniu określonej polityki nasadzeń wynikającej z Krajowego Programu Zwiększania Lesistości. W programie tym wskazane są m.in. działania polegające na pokryciu lasami 30 proc. powierzchni kraju do 2050 r.
– W akcji prowadzonej w każdym nadleśnictwie wzięła udział m.in. młodzież z okolicznych szkół podstawowych, dla których wyjazd w teren był ciekawą lekcją przyrody i nauką poprzez zabawę. Leśnicy chętnie odpowiadali na pytania i dzielili się ogromną wiedzą o cyklu życia lasu – mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping i dodaje – Nasze ekologiczne przedsięwzięcie miało podwójny wymiar – ten realny, gdzie lasy – zielone płuca Polski zyskały ponad 10,5 tysiąca drzew i ten edukacyjny, z którego skorzystali zarówno klienci biorący przy okazji zakupów udział w quizie oraz uczniowie przebywający z nami w miejscach nasadzeń. Ta akcja bardzo dobrze wpisuje się w naszą strategię ESG, w której działania na rzecz środowiska prowadzimy zarówno na własnym podwórku, jak i w sąsiedztwie.
Zobacz także: Biurowce w służbie bioróżnorodności miast? Tak!
***
O ROS Retail Outlet Shopping
ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się
w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie. Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów.
ROS Retail Outlet Shopping obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego. Zrównoważony rozwój jest wspierany przez partnerską współpracę z markami, wysoką jakość zarządzania sprzedażą i standardów obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający. Portfolio ROS Retail Outlet Shopping obejmuje: Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Brugnato 5Terre Outlet Village, Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, Designer Outlet Luxemburg, La Torre Outlet Zaragoza, M3 Outlet Polgár i przyszłe inwestycje w Europie.
Centra outletowe Designer Outlet obecne są w Polsce w trzech lokalizacjach – w Gdańsku, Sosnowcu i Piasecznie pod Warszawą. Każde z nich oferuje unikalny mix polskich i zagranicznych marek modowych, również grupę marek segmentu premium. Szeroka oferta daje niepowtarzalną okazję do nabycia najwyższej jakości produktów w cenach zawsze 30-70% niższych od cen regularnych. W ofercie centrów możemy znaleźć m.in. marki: Armani, Calvin Klein, Guess, Levi’s, New Balance, Nike, Pandora, Tommy Hilfiger i wiele więcej.