Zmiany jakościowe i ewolucja rynku powierzchni handlowych w Polsce rozpoczęła się już przed wybuchem pandemii. Ona jedynie przyspieszyła cały proces, a jednocześnie wpłynęła na wytworzenie się zupełnie innego środowiska, w którym na nowo muszą odnaleźć się wszyscy uczestnicy sektora retail – właściciele obiektów handlowych, najemcy, a także konsumenci. Jakie szanse oraz wyzwania stoją przed każdą z tych grup w nowej rzeczywistości? Odpowiedzi na to pytanie udzielą eksperci Cushman & Wakefield podczas premiery raportu „Rynek powierzchni handlowych – powrót optymizmu?”, która odbędzie się 28.09 o godzinie 10:00.
Badania przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield w czerwcu 2021 r. potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych w centrach i parkach handlowych, natomiast ich preferencje uległy pewnym zmianom. Autorska publikacja pt. „Rynek powierzchni handlowych – powrót optymizmu?” jest przekrojową analizą sytuacji na rynku nieruchomości handlowych widzianej z perspektywy trzech stron – właścicieli obiektów, najemców oraz konsumentów.
W kolejnych latach rynek będzie musiał dostosować się do nowych realiów, a część obiektów handlowych przejdzie proces przemodelowania, w wyniku którego zarówno Najemcy, jak i właściciele na nowo wypracują najlepsze dla obu stron zasady współpracy, a kształt i oferta obiektów handlowych będzie spełniała oczekiwania Konsumentów. Sieci handlowe, właściciele i deweloperzy obiektów handlowych będą teraz podejmowali złożone decyzje w oparciu o dane. Ocena lokalizacji i aktywów pod względem strategicznym będzie kluczowa przy podejmowaniu decyzji, które mają wpływ na poprawę wyników finansowych i wzrost wartości w dłuższej perspektywie. Do podjęcia właściwych decyzji niezbędne będą dane, analizy, badania konsumenckie i wiedza na temat konkurencji, dzięki zebraniu odpowiednich informacji wszystkie strony znajdą się na drodze do sukcesu – mówi autorka raportu Małgorzata Dziubińska, Associate, Consulting & Research, Cushman & Wakefield.
Spotkanie w języku angielskim poprowadzą eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield. W wydarzeniu wezmą udział:
- Beata Kokeli, Head of Retail Agency;
- Paulina Bauer, Head of Retail, Asset Services;
- Małgorzata Dziubińska, Associate, Consulting & Research;
- Anna Oberc, Associate, Retail Agency Poland;
- Mark Freeman, Head of Valuation & Advisory;
- Paweł Partyka, Partner, Capital Markets.
Po prezentacji wniosków z raportu odbędzie się sesja Q&A.
Webinar odbędzie się 28 września o godzinie 10:00.
Zapisy na wydarzenie możliwe są poprzez formularz: https://info.cushmanwakefield.com/l/263412/2021-09-15/4gb86b
Zobacz także:
O Cushman & Wakefield
Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych. Cushman & Wakefield należy do grupy największych firm doradczych na rynku nieruchomości, zatrudnia ok. 50 tysięcy pracowników w 400 biurach i 60 krajach na całym świecie. W 2020 roku jej przychody wyniosły 7,8 mld USD. Do najważniejszych usług świadczonych przez firmę należą zarządzanie nieruchomościami, obiektami i projektami, pośrednictwo w wynajmie powierzchni, obsługa transakcji na rynkach kapitałowych, wyceny i inne. Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.cushmanwakefield.com lub na Twitterze: @CushWake