Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – kopuła Złotych Tarasów po raz kolejny zaświeci na niebiesko

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Jak co roku, 2 kwietnia w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu Złote Tarasy przyłączą się do akcji „Polska na niebiesko”. Charakterystyczna szklana kopuła warszawskiego centrum handlowego, tak jak inne budynki w centrum Warszawy zostanie podświetlona na kolor niebieski, który jest motywem przewodnim kampanii oraz symbolem solidarności z osobami chorymi.

„Polska na niebiesko” to największa w kraju inicjatywa, mająca na celu uświadomienie jak największej liczbie osób, czym jest autyzm. Mówiąc głośno o autyzmie zwiększamy świadomość, a także tolerancję wśród społeczeństwa. Akcja jest częścią globalnej kampanii „Autism Speaks”, która od kilkunastu lat właśnie poprzez rozświetlanie budynków na niebiesko, rozpoczyna światowy miesiąc autyzmu. Organizacje pomagające osobom dotkniętym tą przypadłością zachęcają, aby 2 kwietnia dołączyć do akcji  również ubierając się na niebiesko.

Z wyborem akurat koloru niebieskiego wiąże się wiele teorii. Najbliższe prawdy wydaje się stwierdzenie, że jest to kolor relaksujący, uspakajający i powszechnie lubiany. Właśnie na kolor niebieski, jako swój ulubiony, wskazali podopieczni fundacji Autism Speaks. Od początku, w akcji rozświetlania  bierze udział wiele znanych na całym świecie budynków, m.in. Biały Dom, nowojorski Emipre State Building, Burji Khalifa w Dubaju, czy też Opera House w Sydney.

Zobacz także: Rząd ogranicza jeszcze bardziej działalność w centrach handlowych. Rosną straty

Złote Tarasy to wielofunkcyjny kompleks, który powstał w samym sercu Warszawy. Pełni on rolę nie tylko handlową, ale przede wszystkim, jest modnym miejscem spotkań zarówno dla warszawiaków, jak i turystów. Jego symbolem jest pofalowany szklany dach o powierzchni 1 hektara. Nazwa Złote Tarasy nawiązuje do ulicy Złotej i do architektury budynku. Kaskadowo rozmieszczone tarasy obejmują dwa place miejskie – wewnętrzny z fontanną oraz zewnętrzny, otoczony restauracjami. Na pięciu poziomach centrum klienci znajdą ponad 200 marek handlowych, kilkadziesiąt restauracji i kawiarni, kluby muzyczne, kino oraz szereg punktów usługowych.

W centrum działa czteropoziomowy podziemny parking na 1200 samochodów. Projekt i funkcjonalność obiektu została już wielokrotnie nagrodzona. Złote Tarasy są zdobywcą tytułu najlepszego projektu komercyjnego na świecie (MIPIM Architectural Review Future Project Awards).

1 KOMENTARZ

Comments are closed.