Unibail-Rodamco-Westfield niosąc pomoc w czasie izolacji, jednocześnie jednoczy lokalne społeczności

Grupa Unibail-Rodamco Westfield

Grupa Unibail-Rodamco Westfield zmapowała potrzeby kluczowych jednostek walczących z COVID-19 w swoim sąsiedztwie i podjęła inicjatywy pomocowe wobec nich:

  • Zapewnienie sprzętu medycznego oraz ochronnego
  • Dostarczenie żywność dla ratowników

URW lokalizuje grupy najbardziej narażone na kryzys (rodziny z problemami finansowymi, osoby dotknięte przemocą domową) i wspiera je konkretnymi działaniami:

  • Kilkadziesiąt rodzin wspieranych „Paczką dobra” i „Porozumienie dla Pragi”

Pandemia wirusa SARS-CoV-2 to sytuacja bezprecedensowa, która zmienia sposób myślenia, życia i pracy na całym świecie. Wzrost liczby zakażeń, zmuszając wszystkich do izolacji w obronie zdrowia, prowadzi również do działań jednoczących wszystkich w walce z wirusem. Liderzy różnych branż widzą potrzebę wdrażania akcji CSR-owych w swoje działania wyraźniej niż kiedykolwiek. Rozumie to jedna z największych grup globalnych działająca na rynku nieruchomości komercyjnych, Unibail-Rodmaco-Westfield, która na długo  przed epidemią, w ramach strategii „Beter Places 2030” lokalizowała potrzeby lokalnych społeczności i realizowała działania, które na nie odpowiadają. W czasie epidemii nie może być inaczej – Dyrekcje Centrów Handlowych grupy URW wspierają swoich sąsiadów w tym trudnym czasie.

Podejście do działań CSR-owych, w Polsce i na świecie, jest realizowane przez konkretne Centra Handlowe grupy w taki sposób, aby pomoc trafiała do osób potrzebujących i faktycznie spełniała swoją rolę.

Mapowanie potrzeb lokalnych i proponowanie konkretnej pomocy organizacjom i szpitalom wydaje się być odpowiednim kierunkiem. Grupa URW stara się zrozumieć potrzeby najbliższych nam  organizacji i zapewnić działania, które pozwolą na wypracowanie konkretnych rozwiązań pomocowych.  – komentuje Anthony Vesin, Head of Shopping Center Management URW w Polsce.

Westfield Arkadia wspiera zakup artykułów ochronnych dla Szpitala Zakaźnego na warszawskiej Woli. Ponadto wraz ze „Szkołą na Widelcu” Grzegorza Łapanowskiego, funduje realizację akcji „Paczka dobra”, która zapewnia rodzinom zmagającym się z problemami finansowymi podstawowe produkty spożywcze oraz takie, które pozwolą dobrze przeżyć świąteczny czas.

 „Paczka dobra” to rzeczywista pomoc dla kilkudziesięciu rodzin z Warszawy, które z powodu epidemii  znajdują się w bardzo trudnej sytuacji np. rodzice stracili pracę lub są niepełnosprawni, nie mogą wyjść z domu albo też rodzina ma wiele dzieci i nie może sobie pozwolić na zakup wystarczającej ilości żywności. – opowiada Emilia Załuska, Dyrektor Westfield Arkadia.

Galeria Mokotów postanowiła skupić się na wsparciu szpitala MSWiA. Ten warszawski szpital znalazł się wśród dziewiętnastu placówek, które zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia zostały przekształcone w szpitale zakaźne przeznaczone do walki z koronawirusem. To strategiczne punkty na mapie Polski, które znajdują się na pierwszej linii frontu. Galeria Mokotów, jako sąsiad szpitala, postanowiła przekazać sprzęt medyczny i ochronny, który pomoże lekarzom bezpiecznie walczyć z wirusem.

Najważniejsze jest namierzenie potrzeb konkretnego szpitala, aby wspomóc placówkę w odpowiedni sposób. Jesteśmy na ostatnim etapie uzgadniania szczegółów, które pozwolą nam skonstruować pomoc właśnie tak, jak tego wymaga szpital na warszawskim Mokotowie. Wszyscy uważamy, że służba zdrowia to prawdziwi bohaterowie i bez tak budującej postawy nie udałoby się przeprowadzić działań w kryzysie. Chcemy w ten sposób okazać wdzięczność i pomóc w tym czasie próby  – opowiada Przemysław Grzymkowski, Z-ca Dyrektora Galerii Mokotów

Działania CSR podjęła również Galeria Wileńska zlokalizowana na warszawskiej Pradze. Galeria wsparła Konsorcjum stowarzyszeń: “Porozumienie dla Pragi” i Praskiego Stowarzyszenia Mieszkańców „Michałów”, które w najbliższych tygodniach będzie codziennie dostarczać do kilkudziesięciu zamieszkujących dzielnicę seniorów i osób samotnych obiady, przygotowane przez praskie restauracje.

Galeria Wileńska jest częścią Pragi, od lat działamy z lokalnymi władzami oraz organizacjami, aby społeczności praskiej po prostu żyło się lepiej. Tym razem także czujemy obowiązek, aby wesprzeć naszych sąsiadów, klientów, pracowników i wszystkich, którzy tworzą tę wyjątkową dzielnicę. Nawiązując współpracę z Porozumieniem dla Pragi mamy pewność, że pomoc trafi do najbardziej potrzebujących. – dodaje Marta Chojnacka, Dyrektor Galerii Wileńskiej.

Centrum Handlowe Ursynów należące do grupy URW przekazało sąsiadującemu z centrum handlowym Instytutowi Onkologii maseczki ochronne.

Każdy wkład ma znaczenie w walce z COVID-19. Wspieramy Instytut Onkologii gdyż jest nam do niego najbliżej, razem tworzymy tę dzielnicę. Postanowiliśmy wesprzeć Instytut ponieważ jego podopieczni to osoby chore, o obniżonej odporności, które są szczególnie narażone na zaatakowanie przez wirusa.  – mówi Piotr Brzozowicz, Centrum Handlowego Ursynów.

W ramach grupy URW do akcji włączyła się również Wroclavia. Wrocławskie centrum wspomogło akcję #NaRatunekRatownikom i przekazało prowiant dla ratowników medycznych z Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym przy ul. Borowskiej we Wrocławiu. Produkty spożywcze o długim terminie ważności zabezpieczają personel na wypadek sytuacji, w której placówka zostałaby objęta kwarantanną. Wroclavia przekazała również darowiznę na rzecz akcji, w ramach której powstają przyłbice ochronne dla pracowników służb medycznych na Dolnym Śląsku. Wykorzystywana jest do tego technika druku 3D. Do tej pory w ten sposób do szpitali zostało przekazanych prawie 3,5 przyłbic, kolejne 1000 powstanie dzięki wsparciu Wroclavii. W efekcie akcji przyłbicę otrzyma nawet co 3 pracownik służby zdrowia na Dolnym Śląsku.

Jesteśmy zainteresowani naszymi sąsiadami i zawsze uważnie słuchamy próśb o wsparcie lokalnych inicjatyw. W tym trudnym czasie nie może być inaczej. Widząc, jak wielkim poświęceniem każdego dnia wykazują się pracownicy placówek medycznych, naszą pomoc skierowaliśmy właśnie do nich – podkreśla Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii.

Unibail-Rodamco-Westfield podejmuje inicjatywy CSR-owe w innych krajach, w których funkcjonuje. Nie zawsze jest to wsparcie finansowe służby zdrowia. Ciekawą inicjatywą, która wzbudziła duże zainteresowanie, wykazało się osiem centrów handlowych we Francji, które nawiązały współpracę ze stowarzyszeniami działającymi w obszarze pomocy osobom dotkniętych przemocą domową. Francuskie galerie handlowe przyjmą ofiary przemocy domowej w wydzielonych przestrzeniach. Osoby odpowiedzialne za akcję z przykrością zauważają, że niektóre kobiety i dzieci są w obecnej sytuacji bardziej narażone niż kiedykolwiek. Ta inicjatywa wzbudziła duże zainteresowanie we Francji.

Z kolei amerykańscy pracownicy grupy podjęli współpracę z Czerwonym Krzyżem i innymi lokalnymi grupami charytatywnymi, aby zapewnić miejsce w centrach handlowych do bezpiecznego oddawania krwi. Wszystko po to żeby zaradzić niedoborom dostaw spowodowanym kryzysem Covid-19. Grupa URW widocznie wykorzystuje wszystkie zasoby i narzędzia, jakimi dysponuje, aby pomóc w walce z pandemią. W należącym do grupy centrum kongresowo-wystawienniczym Porte de Versailles w Paryżu zainstalowano stacje typu „drive-in” , testujące obecność wirusa Covid-19 u osób pracujących w służbie zdrowia oraz tych najbardziej narażonych na zachorowanie.

***

O Unibail-Rodamco-Westfield:

Unibail-Rodamco-Westfield jest wiodącym światowym deweloperem i operatorem flagowych centrów handlowych z portfelem wycenionym na 65,3 mld euro na dzień 31 grudnia 2019 r., z czego 86% to obiekty handlowe, 6% – biura, 5% – obiekty konferencyjne i wystawiennicze, a 3% – obiekty usługowe. Obecnie Grupa jest właścicielem i operatorem 90 centrów handlowych, w tym 55 sztandarowych obiektów w najbardziej dynamicznych miastach Europy i Stanów Zjednoczonych. Centra Unibail-Rodamco-Westfield odwiedza rocznie 1,2 mld osób. Dzięki swojej obecności na 2 kontynentach i w 12 krajach, Unibail-Rodamco-Westfield zapewnia unikalną płaszczyznę działań dla sprzedawców detalicznych i wydarzeń promujących marki oraz oferuje klientom wyjątkowe i stale aktualizowane doświadczenia.

Dzięki wsparciu 3600 profesjonalistów oraz swojej wybitnej reputacji i know-how, Grupa Unibail-Rodamco-Westfield jest idealnie przygotowana do generowania najwyższej wartości i rozwijania projektów światowej klasy. Obok istniejących aktywów Unibail-Rodamco-Westfield realizuje także warte 8,3 mld euro projekty deweloperskie.

Unibail-Rodamco-Westfield wyróżnia się także programem Better Places 2030, który stawia sobie za cel stworzenie jeszcze lepszych obiektów spełniających najwyższe standardy ochrony środowiska i przyczyniających się do rozwoju przyjaźniejszych dla wszystkich miast.

Akcje Unibail-Rodamco-Westfield są notowane łącznie na giełdach Euronext w Amsterdamie i w Paryżu (skrót Euronext: URW), a w obrocie równoległym także w Australii poprzez instrument CDI. Grupa otrzymała rating A od agencji Standard & Poor’s oraz A2 od agencji Moody’s.

Więcej informacji na temat Unibail-Rodamco-Westfield na stronie www.urw.com

Więcej informacji na temat centów handlowych tutaj