Kryzys na rynku nieruchomości zawsze odbija się szerokim echem. Dotyczy każdego klienta zaangażowanego w tym okresie w transakcję. Nadzwyczajna sytuacja wymaga też wyjątkowych środków. Jednym z nich jest uruchomienie Karty Bezpieczeństwa COVID19.
Mimo spowolnienia gospodarki rynek nieruchomości nadal nie zwalnia. Klienci wciąż szukają nieruchomości zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Wiadomo jednak, że praca w tej branży to przede wszystkim relacje międzyludzkie. Wiosenny lockdown czy późniejsze ograniczenie kontaktów spowodowały, że większość prezentacji czy rozmów przeniosła się do Internetu. Jednak nie da się sprzedawać czy wynajmować wyłącznie on-line – każdy chce ostatecznie na własne oczy zobaczyć nieruchomość. Stąd pilna stała się konieczność określenia zasad zachowania w sytuacji istniejącej pandemii – tak, by klienci biur pośrednictwa mogli czuć się bezpiecznie. Z inicjatywy organizacji społecznych oraz podmiotów komercyjnych (Polska Federacja Rynku Nieruchomości (PFRN), lokalne stowarzyszenia pośredników, portal Szybko.pl, Krajowa Izba Gospodarki Nieruchomościami, Recamp, Stowarzyszenie Mieszkanicznik, agencje: Północ Nieruchomości, Metrohouse, Freedom Nieruchomości) wdrożona została Karta Bezpieczeństwa COVID19. Jest to pierwsza w Polsce inicjatywa, skierowana zarówno do pracowników jak i klientów.
Aby zwiększyć świadomość bezpieczeństwa w kontaktach biznesowych między pośrednikami i innymi podmiotami zaangażowanymi w transakcje, wszystkie działania związane m.in. z dystansem społecznym, dezynfekcją rąk i pomieszczeń, zabezpieczaniem twarzy maseczkami, zachowaniem podczas prezentacji czy w kancelarii notarialnej są opisane i wysyłane mailem klientom przed spotkaniami. Karta Bezpieczeństwa COVID19 – zbiór zasad, procedur oraz zaleceń – gwarantuje klientom, że jej sygnatariusze są świadomi, odpowiedzialni i przygotowani do nowych wyzwań. Lista firm, które wdrożyły Kartę znajduje się na stronie kartabezpieczenstwacovid19.pl. Poprzez stronę można również przystąpić do tej inicjatywy.
Specjaliści działający na rynku nieruchomości mają świadomość, że istotna jest mobilizacja całego środowiska. Dlatego już pół tysiąca firm z całej Polski zostało sygnatariuszami Karty Bezpieczeństwa COVID19 i liczba ta stale rośnie. Kartę Bezpieczeństwa COVID19 i firmy biorące udział w programie wyróżnia charakterystyczny logotyp. Został stworzony na potrzeby tej inicjatywy i jako znak czasów ma szansę wpisać się w krajobraz rynku nieruchomości. Listę podmiotów biorących udział w programie, procedury, zalecenia i materiały graficzne można znaleźć na stronie: https://kartabezpieczenstwacovid19.pl/
Więcej informacji z branży nieruchomości tutaj.