Wystawa plakatów „W drodze do wolnej Polski” w Westfield Arkadia z okazji obchodów wydarzeń z 11 listopada 1918 roku

drodze do wolnej Polski

Westfield Arkadia włączając się do obchodów odzyskania niepodległości przez Polskę w 1918r. nawiązało współpracę z Muzeum Niepodległości. W ramach projektu Muzeum w Galerii – Galeria w Muzeum, od 5 listopada do końca miesiąca prezentowana będzie wystawa plakatów ze zbiorów muzeum „W drodze do wolnej Polski”. Hol główny w Westfield Arkadia zamieni się w listopadzie w galerię sztuki, gdzie każdy gość będzie mógł po raz pierwszy w historii zapoznać się z wyjątkową kolekcją plakatów, które są dowodem pamięci o 11 listopada 1918 roku.

Odzyskanie przez Polskę niepodległości w roku 1918 było efektem działań na wielu płaszczyznach. Połączenie wysiłków zbrojnych, dyplomatycznych oraz dążeń niepodległościowych różnych środowisk dało upragniony rezultat – wolną Polskę. Rok 1918 stał się więc symbolem narodzin Polski po latach zaborów i zniewolenia.
Prezentowane w Westfield Arkadia plakaty są dowodem pamięci o 11 listopada 1918 roku. Artyści wykorzystali symbolikę patriotyczną (orzeł, barwy narodowe), wizerunek Piłsudskiego czy znak Polski Walczącej. Odwoływali się do uczuć patriotycznych i emocji odbiorców. Pomimo upływu czasu i   nowych nurtów w sztuce, plakaty te nie straciły swej atrakcyjności i mocy przekazu.
Zaangażowanie w projekty takie jak Muzeum w Galerii – Galeria w Muzeum wpisują się w działania Westfield Arkadia, które mają na celu wspieranie lokalnych społeczności poprzez oferowanie aktywności edukacyjnych i pielęgnowanie tradycji i dziedzictwa kulturowego. Wierzymy, że bezpłatne udostępnienie naszym gościom zbioru plakatów z okazji Narodowego Święta Niepodległości w 102 rocznicę odzyskania niepodległości przyczyni się do zbudowania świadomości historycznej i będzie świetnym pretekstem do przekazania tej wiedzy najmłodszym.” – komentuje Dyrektor Westfield Arkadia, Emilia Załuska.
16 unikatowych plakatów stworzonych z okazji kolejnych rocznic odzyskania niepodległości jest zbiorem Muzeum Niepodległości – placówki, w której misję wpisane jest dokumentowanie i popularyzowanie wiedzy historycznej o dziejach Polski, ze szczególnym uwzględnieniem działalności niepodległościowej i państwowotwórczej.
Przestrzenie sklepowe zamienione w galerie sztuki to magnes dla potencjalnych klientów, ogromny wkład w promowanie kultury, a dla muzeum możliwość realizacji celów statutowych i dotarcie do nieoczywistej grupy odbiorców. Korzyści są więc obopólne. Na tę inicjatywę z ogromnym entuzjazmem zareagowała Dyrekcja Westfield Arkadia. Z racji zbliżającej się rocznicy 11 listopada stworzyliśmy koncepcję wystawy „W drodze do wolnej Polski” – plakaty ze zbiorów Muzeum Niepodległości, która będzie prezentowana na terenie centrum handlowego w terminie 5 – 30 listopada 2020 roku. Mamy nadzieję, że będzie to owocna, ale nie jednorazowa inicjatywa, którą będziemy mogli kontynuować w przyszłości. A pomysłów mamy sporo – mówi Justyna Wyszyńska, Kierownik Działu Promocji i Marketingu Muzeum Niepodległości w Warszawie.
Honorowy patronat nad wystawą „W drodze do wolnej Polski” objął Dom Kultury Śródmieście.
Dom Kultury Śródmieście - Honorowy Patron wystawy

Dom Kultury Śródmieście – Honorowy Patron wystawy


Westfield Arkadia w Warszawie to największe centrum handlowe w Polsce, które jest odwiedzane przez blisko 20 milionów klientów rocznie. Na 118 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali. Flagowe sklepy polskich i światowych marek, eleganckie restauracje i kawiarnie, kino, sala zabaw, centrum medyczne i klub fitness czynią ofertę bardzo bogatą i odpowiadającą na niemal wszystkie potrzeby klientów. Otwarty w 2004 roku obiekt na starcie odniósł komercyjny sukces, który trwa do dziś – Westfield Arkadia to „centrum pierwszego wyboru” dla prestiżowych brandów wchodzących na rynek polski. Wśród kluczowych sklepów znajdują się między innymi: Victoria’s Secret, Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Zara, H&M, Huawei, Xiaomi.

Architektura obiektu to kreatywne połączenie amerykańskiej wizji centrów handlowych z europejską tradycją miejskich pasaży. Wrażenie robi przestronne Theatrum rozpościerające się zaraz za wejściami głównymi – to miejsce licznych wydarzeń czy koncertów, które może pomieścić setki klientów. Otwarta w 2017 roku strefa Grand Kitchen stanowi miejsce spotkań rodzinnych, towarzyskich czy biznesowych dla tych, którzy chcieliby oderwać się od miejskiego zgiełku. Wyróżnikiem w skali kraju z pewnością jest nowocześnie i funkcjonalnie zaaranżowany zielony teren zewnętrzny z fontanną. Pod koniec 2018 roku został otwarty również ogólnodostępny plac zabaw dla dzieci zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami. Centrum zostało docenione za oryginalność projektu i aktywności, za co otrzymało kilkanaście nagród i wyróżnień branżowych.