Zaufanie i lojalność procentuje w centrach convenience. Newbridge notuje footfall na poziomie 80% w stosunku do ubiegłego roku

convenience

Klienci wracają na zakupy do galerii! Widać to doskonale na przykładzie trzech centrów convenience należących do Newbridge.

Optymistyczne dane z Torunia, Krakowa i Łodzi

Chociaż analitycy byli pesymistyczni, mówiąc o tym, że razem z otwarciem galerii wróci do nich zaledwie 35-40 proc. klientów, rynek szybko zweryfikował prognozy, pokazując jak bardzo spragnieni zakupów byli Polacy. Efekt?

Już w pierwszym tygodniu działalności centra zaczęły notować footfall na poziomie 60 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. Także trzy centra należące do Newbridge znalazły się w gronie najszybciej odrabiających footfall i to na poziomie dużo ponad średnią.

I tak całe portfolio centrów handlowych Newbridge składające się z Nowych Bielaw, Nowych Czyżyn i Nowej Górnej zanotowało w pierwszym tygodniu po „odmrożeniu” handlu średni footfall na poziomie ponad 80 proc,. w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. Jeszcze lepiej wyniki te kształtują się w poszczególnych centrach.

Najwięcej zyskały Nowe Bielawy. W pierwszym tygodniu,  tj. od 4-12 maja, footfall zanotowano tu na poziomie ponad 82 proc., w porównaniu do podobnego przedziału czasowego przed rokiem. W Nowych Czyżynach z kolei liczba ta oscylowała na poziomie ponad 80 proc. Z kolei w Nowej Górnej zanotowano ruch sięgający ponad 77 proc. dotychczasowego.

Wszystkie trzy centra handlowe Newbridge wróciły z footfall’em znacznie wyższym niż wskazywały na to prognozy, a także znacznie wyższym niż notują dziś obiekty w całej Polsce. Tendencja ta ma charakter rosnący. To dobra wiadomość przede wszystkim dla naszych najemców, którzy z pewnymi obawami wznawiali działalność 4 majamówi Elwira Pyrkowska, Asset Manager Newbridge Poland.

Format convenience pomaga

Na tak dobry wynik trzech obiektów wpływ miało kilka czynników. Jednym z nich jest format convenience z dominantą hipermarketu Carrefour, w którym od początku pandemii można było zrobić komfortowo zakupy z uwzględnieniem wszelkich zasad sanitarnych.

Nie bez znaczenia jest także kompaktowość oferty. Obok sklepów spożywczych,  klienci znajdują w centrach wszystko, czego potrzeba na co dzień, w tym tak popularne wśród Polaków marki jak RTV Euro AGD, Jysk, Leroy Merlin, Pepco, Rossmann, Vision Express czy Orsay, Carry i Big Star.

Od 4 maja mamy niemal pełną obsadę sklepów, które mogły się otworzyć – 90% sklepów w naszym portfolio działa! Także restauracje mające możliwość sprzedaży na wynos rozpoczęły działalność. W efekcie, odwiedzający nas klient zastaje kompletną ofertę, aczkolwiek dostępną w nowym rygorze sanitarnym, w którym priorytetem jest zdrowie i bezpieczeństwo – mówi Pyrkowska.

We wdrożeniu tego ostatniego pomógł również format convenience trzech obiektów. Prosty układ centrów handlowych, a także fakt, że ich parkingi znajdują się na świeżym powietrzu znacznie ułatwił wprowadzenie nowych zasad sanitarnych, zarówno w czasach ograniczeń handlu, jak i w ostatnich dniach.

Klienci robiący u nas zakupy wiedzą, że mogą je zrobić szybko, sprawnie, ale przede wszystkim bezpiecznie. Wiedzą także, że pod jednym dachem mają dostęp do niezwykle szerokiej oferty, która zaspokaja wszystkie potrzeby. Taka kompaktowość sprawia, że klienci chętnie wybierają obiekty, które znajdują się w ich sąsiedztwie. W obecnej sytuacji format convenience stanowi naszą przewagę, nawet nad dużymi obiektami – mówi Pyrkowska.

Nie bez znaczenia dla wyniku jest także podejście obiektów Newbridge do informowania o obostrzeniach. Od wprowadzenia zakazu handlu wszystkie trzy centra handlowe prowadziły niezwykle aktywną kampanię informacyjną skierowaną do klientów. Ta miała na celu edukowanie na temat nowych zasad, ale także oswajanie z ograniczeniami.

Przez ten cały czas pokazywaliśmy naszym klientom, jak jesteśmy przygotowani i jak oni muszą się przygotować do zakupów. W tej relacji byliśmy szczerzy i otwarci, dostarczając wszelkich niezbędnych informacji, które podtrzymywały zaufanie do naszych obiektów. To zaprocentowało, nie tylko osiągniętym w pierwszym tygodniu wynikiem. Widzimy dziś, że nasi klienci robią zakupy ze spokojem, stosując się do nowych zasad mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w Newbridge.

Źródło: Newbridge Poland/Guarana PR

Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe.  Obecnie Newbridge jest właścicielem sześciu obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parków Handlowych Newbridge, zlokalizowanych w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl

Więcej publikacji na temat centrów handlowych tutaj